dubbfråga

philsson skrev:
Bromssträcka och vägfäste/grepp är inte det viktigt då? :confused: Märks inte ens när man låser bakhjulet på asfalt. Trodde seriöst att det fanns speciella godkända däck för gatåkning. Vill inte åka in till besiktningen och inte få igenom hojen. Vill veta som det är så jag även slipper köpa däck i onödan.

Jag gjorde en regbes för 2 veckor sedan med endurodäck, och det gick bra.

Skeebum skrev:
Jag gjorde en regbes för 2 veckor sedan med endurodäck, och det gick bra.
kollade han upp däcken och lät det passera eller råkade han missa något? lite måste du ha kunnat läsa av :rolleyes:

philsson skrev:
det är 18/21 på min husa också. Tror det var sista årsmodellen med 18" :gnissla

Beror på om man har cross eller endurofälgar.
cross=19/21, enduro=18/21

Har fått avin på mina finnar, men de har visst inte kommit till posten än... :3freak

besiktigade min förra hoj en Africa Twin med dubbdäck. Frågade besiktningsmannen om dem. Han sa att det här är ett norrlandsproblem så det var bara att köra. Finns inget skrivet om dubbdäck på mc. Ingen har väll trott att folj är så jävla dumma att de kör mc på vintern.......

philsson skrev:
kollade han upp däcken och lät det passera eller råkade han missa något? lite måste du ha kunnat läsa av :rolleyes:

Han muttrade någon om att det var fel dimension som satt på. Det sitter något bredare bak än vad som stog i det tyska regbeviset. Annars så var det inga problem.

Men han kontrollerade inte, i en databas, om just dom däcken var godkännda för lansvägsbruk (det har jag svårt för att tro att någon ska göra).

Det finns ju många enduros (ex 520/5 EXC) som är landsvägsregistrerade från början med endurodäck.

Skeebum skrev:
Han muttrade någon om att det var fel dimension som satt på. Det sitter något bredare bak än vad som stog i det tyska regbeviset. Annars så var det inga problem.

Men han kontrollerade inte, i en databas, om just dom däcken var godkännda för lansvägsbruk (det har jag svårt för att tro att någon ska göra).

Det finns ju många enduros (ex 520/5 EXC) som är landsvägsregistrerade från början med endurodäck.
Skulle jag kunna åka in och reggbesiktiga med endurodäcken på säger du. Isf skulle det vara toppen. Registreringen är prioritet nr 1 just nu. Håller bara på att fixa till lite nödvändigt elsystem som måste finnas.

philsson skrev:
Läste en tråd häromdagen där dessa dubbar från biltema nämndes och att man skulle köra på skallarna.
Finns det någon kompromiss av dubb där man kan köra lite is och lite asfalt som man kan dubba själv. Inga höga krav men pumpa på med förslag och länkar till andra intressanta trådar inom ämnet. Måste dubba nu :4skrika
Skulle man alltså skruva i dom utifrån och in så skallen på skruven är utanpå klacken :va kör man på asfalt sen slits ju skallen ner, å då kan man ju glömma att man får ut dom om man vill byta. Ska iaf prova sätta såna med skallen inne i däcket, har dock använt biltemas skruvar till det de var tänkta med ett dåligt resultat- skallen på skruven gick av på endel :huvet
Jag tror på D51K på http://www.lindab.com/Sweden/unite/SORT_D.HTM

Bifogat

• skruv.gif
    skruv.gif
    1.6 KB · Visningar: 213
En del skruvar "in" skruv med skallen utåt, har ingen erfarenhet av hur bra fäste det blir, men lite skeptisk är jag allt.
Om man ska skruva inifrån och ut är det bäst att ha slicks eftersom crossdäck har så höga klackar.
Sen en extra slang och en massa silvertejp så ä de ba å åk!

Olof Eriksson skrev:
Jag tror på de jag köpte, 750st kostade ca 270 riksdaler. Och jag tror det var innan farsans rabatt dragits också...
Najz, riktigt låg skalle, räcker ju med silvertejp på insidan då ju.
Var inhandlades dom om man får fråga? Är det rostfritt?

Viffer skrev:
Najz, riktigt låg skalle, räcker ju med silvertejp på insidan då ju.
Var inhandlades dom om man får fråga? Är det rostfritt?
Vet ej om det är rostfritt, men det är sexigt me lite rost på dem. ;) :D

Köptes på laitis här i skellefteå.

philsson skrev:
Skulle jag kunna åka in och reggbesiktiga med endurodäcken på säger du. Isf skulle det vara toppen. Registreringen är prioritet nr 1 just nu. Håller bara på att fixa till lite nödvändigt elsystem som måste finnas.

Ja det tror jag. Men självklart kan jag inte garantera något.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman