Dubbelmoralen på SH

Silwer skrev:
Dubbelmoral, självklart har man väl det i viss mån (sen om folk nu menar att alla kör som dem egentligen så är det redan där fel).
Personligen tycker jag trots vad som skrivs i tråden att det nu mera är en annan inställning till hojåkande, kör man sporthoj ska man ganska snart kunna stunta och man måste köra fort så man inte måste skämmas osv.
Trycket är bra mycket hårdare nu, givetvis kan det vara för att man börjat hänga på SH för här är ju sånt de enda som respekteras egentligen.

På våren är man ringrostig, bilisterna ser oss inte, vägarna kan vara dåliga och ha grus på sig, varje år är det så, ändå blir "vi" överaskade varje gång.

Att alla som gärna skriver under med "300+" och allt va det nu var, kör RR (på SH är väl månag av de som kör RR de som dessutom verkar ha mest trafikmoral) tror jag inte alls på.
Sen är någon död (vad än anledningen) då skrivs det VIF o RIP i tråden av samma personer.
Jag håller med dig. Det blir lite fel när man först försvarar att man kör från snuten och stuntar i 300 km/h för att sedan vara den man ska tycka synd om när något händer.

Problemet med mognad och erfarenhet är att man inte inser värdet av detta förrän man besitter dessa egenskaper själv.

Det värsta när man plockar ut hojen såhär tidigt är alla "sommar bilister" gubbar och kärringar som haft sin bil i garage över vintern och kommer ut med dom nu på vårkanten! Sånna ska man se upp för Även om du kör bil.

Såg senast igår en gubbe på ca 75-80 år som låg mitt i vägen (40-50kmh på 70 sträcka) med panikslagna ögon fixerade 3m framförbilen och näsan i vindruntan :kocko

Kommer en sådan herre utkörandes från en liten väg spelar det nog ingen roll hur duktig man är

stony skrev:
Kommer en sådan herre utkörandes från en liten väg spelar det nog ingen roll hur duktig man är

Det är förstås helt sant att man kan råka ut för sånt folk, men att tro att alla olyckor som händer med hojar är pga att bilisterna är korkade är fel.

Silwer skrev:
Det är förstås helt sant att man kan råka ut för sånt folk, men att tro att alla olyckor som händer med hojar är pga att bilisterna är korkade är fel.

Nej du har helt rätt i det.. Men Utan dom på vägarna så skulle nog många olyckor kunna undvikas.
när man är så hård mot en 18-åring som ska ta körkort så tycker jag faktiskt att man kan vara lika hård mot dom äldre

Mest använda ord på sporthoj.com:
1. Gay
2. Dubbelmoral
3. Personangrepp
4. Valfett
5. Spam
6. Moppefucko
7. Slumptalsgenerator

Folk dör hela tiden runt omkring oss, 6 stycken människor på hoj känns inte direkt mycket. Jag äter nötter men inte sörjer jag varende gång nån nötallergiker dör för att han/hon har varit klantig.
Visst är det alltid lika tråkigt när nån dör i olyckor, men vi ska alla dö nån gång och hellre då mot en bergvägg i 200 knyck än i en säng på ett underbemannat sjukhus?
Kör man i 200 blås utan att fatta hur lätt man hänger av sig rocken då så får man skylla sig själv. Jag är nog en av dem, men jag hoppas att jag får leva några år till, om inte annat så har jag haft kul hittills iaf :tummenupp
Mitt första steg i överlevnad detta år innebär två extra hjul vilket minimerar risken att dö betydligt. Men snart sitter man där igen och då kan man lika gärna bara vara ett namn på en sten inom kort.
Vore jag rik så vore jag död iaf, det är en sak som är säker. Ett garage fyllt med bilar och hojar gör ingen överlevare glad direkt...
Och med dagens teknik på hojarna och trafikens säkerhet så tror jag att det är större risk att dö än att överleva, oavsett trafikvett.

stony skrev:
Det värsta när man plockar ut hojen såhär tidigt är alla "sommar bilister" gubbar och kärringar som haft sin bil i garage över vintern och kommer ut med dom nu på vårkanten! Sånna ska man se upp för Även om du kör bil.

Såg senast igår en gubbe på ca 75-80 år som låg mitt i vägen (40-50kmh på 70 sträcka) med panikslagna ögon fixerade 3m framförbilen och näsan i vindruntan :kocko

Det finns massor av livsfarliga runt om oss i trafiken... gamla, gaggiga, barn, älgar, potthål osv.
Det är just det som vi genom vår egen skicklighet och förutseende måste undvika för att ha en chans att överleva sommaren.

Det är tamenjfan DU som måste ta hänsyn till andra.

Alla andra skall också ta hänsyn till dig.

Det är liksom det som är grundgrejen att ALLA SKALL ta hänsyn till varandra.

TÄNK före...............

Jag är en av dem som anväder ett namn som kan tyckas oanständigt , men har alltid använt detta nick och det står lite för min körstil och har gjort så i över 10 år så jag tänker inte byta.
Däremot så blir jag skogstokig när jag träffar snorvalpar på krogen som snackar om hur de ska dra snuten och köra som svin inne i stan , precis sån publicitet som vi INTE behöver !!!

Dessutom är de från samma lilla byhåla som jag kommer från :huvet

Kan ju bara gå på ett sätt *suck*

enhjuling skrev:
Det finns massor av livsfarliga runt om oss i trafiken... gamla, gaggiga, barn, älgar, potthål osv.
Det är just det som vi genom vår egen skicklighet och förutseende måste undvika för att ha en chans att överleva sommaren.

Det är tamenjfan DU som måste ta hänsyn till andra.

Alla andra skall också ta hänsyn till dig.

Det är liksom det som är grundgrejen att ALLA SKALL ta hänsyn till varandra.

TÄNK före...............

Är du hög eller?
Det enda jag har påpekat är att nu på vårkanten ska man se upp för alla äldre som plockar ut sina bilar.
Det är av den anledningen jag inte plockat ut hojen ännu. det kan du fårga vilken yrkes chaufför som helst!

"Det är tamenjfan DU som måste ta hänsyn till andra" hahah vet inte riktigt vad du menar! men jag ligger då fan inte mitt i vägen och tränger andra bilar eller bara kör ut från små vägar och skiter i resten av trafiken

ying-yang.jpg

Låter bilden tala för sig själv.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma