Dubai, vad gör man där?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Skall till Dubai med jobbet. Kollegerna tycker att jag ska shoppa. Det tycker inte jag. Någon tyckte att jag skulle åka till köpcentret med en skidbacke inomhus. Jag förstod inte riktigt resonemanget med att åka till ett varmt land och kolla på konstgjord snö när man kommer från ett kallt land med riktig snö...

Finns det något sevärt förutom världens högsta byggnad samt det där hotellet? Känns som om det mest är sand annars... Personligen tänkte jag mest njuta av lite sol och värme innan man vänder hemåt igen till kylan. Men om ni har något tips på någonting sevärt så tar jag tacksamt emot det.

EDIT: Har föresten bara ett dygn där.

Ett dygn?

Stanna hemma istället.

Vad är det för jävla fel på världen, som vill förbjuda oss att åka privatbil till och från jobbet, samtidigt som man tycker att det är värt att flyga ToR Dubai för ETT DYGN?

Jag undrar hur många personbils-mil det motsvarar utsläppsmässigt.

Ett dygn?

Stanna hemma istället.

Vad är det för jävla fel på världen, som vill förbjuda oss att åka privatbil till och från jobbet, samtidigt som man tycker att det är värt att flyga ToR Dubai för ETT DYGN?

Jag undrar hur många personbils-mil det motsvarar utsläppsmässigt.

Jag jobbar på flygplanet och serverar kaffe så vi som besättning stannar bara ett dygn i Dubai de få gångerna man kan få flyga dit :) . På Kanarieöarna var jag 15 timmar häromveckan. Hann med att sova, käka frukost, bada lite innan det var dags att vända skutan hemåt igen.

Jag jobbar på flygplanet och serverar kaffe så vi som besättning stannar bara ett dygn i Dubai de få gångerna man kan få flyga dit :) . På Kanarieöarna var jag 15 timmar häromveckan. Hann med att sova, käka frukost, bada lite innan det var dags att vända skutan hemåt igen.

Aha, ja då är det ju en annan femma jag fick intrycket att det var någon markbaserad firma som skulle åka till Dubai en helg/ett dygn. (vilket ändå inte är den mest idiotiska resan, en bekant flög umeå, oslo, någon ort i sverige, oslo, umeå för att äta lunch, det gick inte att flyga direkt från umeå, därav omvägen via oslo...)

Jobbar man på planet är det ju inte så konstigt att man inte stannar längre.

Tja, då skulle jag inrikta mig på att tillbringa den lediga tiden i solen jag med, sol är nyttigt!

Haha det var en rolig utskällning du fick av GUW :hihi

Jag röstar också för att bada och sola.

Dubai är överskattat, jag röstar också på sol o bad. Iofs kan de olika "souk" områdena vara lite kul. Mycket guld, kryddor o annat skräp till salu där. Sen är det faktiskt ganska kul att se araber åka skidor för första gången :D

Ja, i ljuset av att han jobbar på planet så blev det ju en rätt korkad utskällning.

När jag tänker efter så visste jag nog att han jobbade på flyget, men av någon anledning tänkte jag inte på det när han skrev att han skulle "åka till Dubai med jobbet"

Om du bara e där en dag så ta en taxi och kör sightseeing, otroligt hur mycket du kommer att hinna med att se.
De konstgjorda öarna e coola att se.

Har för mej att det va något bilprogram på tv där dom visade att dom hade guidade turer ut i öknen i dubai när man fick gasa bil offrod i sanden. Det skulle jag nog hellre göra än o kolla på en skidbacke i öknen:)

Aha, ja då är det ju en annan femma jag fick intrycket att det var någon markbaserad firma som skulle åka till Dubai en helg/ett dygn. (vilket ändå inte är den mest idiotiska resan, en bekant flög umeå, oslo, någon ort i sverige, oslo, umeå för att äta lunch, det gick inte att flyga direkt från umeå, därav omvägen via oslo...)

Jobbar man på planet är det ju inte så konstigt att man inte stannar längre.

Tja, då skulle jag inrikta mig på att tillbringa den lediga tiden i solen jag med, sol är nyttigt!

Det var en jävla omväg. Funderar på vad det var för ort eftersom det inte gick att flyga via Arlanda. :confused: Inte för att Arlanda är världsflygplatsen men man brukar kunna ta sig där ifrån och ut till vischan hyfsat lätt med möjligtvis någon mellanlandning.

Sol är guldvärt på vinterhalvåret när man bor som vi gör. :)

Haha, jag vet! Log lite gott när jag läste inlägget!

Dubai är överskattat, jag röstar också på sol o bad. Iofs kan de olika "souk" områdena vara lite kul. Mycket guld, kryddor o annat skräp till salu där. Sen är det faktiskt ganska kul att se araber åka skidor för första gången :D

3 sol och bad hitills. Vi verkar ha en vinnare. Blir jag riktigt uttråkad kanske jag får ta en sväng och kolla på när araber försöker sig på det här med skidåkning. :tungan

Om du bara e där en dag så ta en taxi och kör sightseeing, otroligt hur mycket du kommer att hinna med att se.
De konstgjorda öarna e coola att se.

Lät intressant det här med taxi. Pratar taxichaffisarna engelska? Och ifall de gör, vilken nivå har de då på språket? Samt, hur ofta blir ovetande kunder kidnappade och utkörda till nån slum och mördade? :gnissla:

Har för mej att det va något bilprogram på tv där dom visade att dom hade guidade turer ut i öknen i dubai när man fick gasa bil offrod i sanden. Det skulle jag nog hellre göra än o kolla på en skidbacke i öknen:)

Det sa någon kollega att dom hade gjort när dom var där. Kan ju faktiskt vara helt klart att kolla upp. :)

Tafsa på slöjtanter, alternativt umgås med klänningsklädda män.
Allt efter läggning och behag.

Lät intressant det här med taxi. Pratar taxichaffisarna engelska? Och ifall de gör, vilken nivå har de då på språket? Samt, hur ofta blir ovetande kunder kidnappade och utkörda till nån slum och mördade? :gnissla:

Taxichaffisar talar mycket bra engelska, de gör i princip alla i Dubai, till skillnad från Madrid:mad:

Kidnappad å utkörd till slummen??? Nääää, ett mycket trevligt samt säkert land, så upplevde jag det i alla fall!!!:tummenupp

3 sol och bad hitills. Vi verkar ha en vinnare....

Om det blir en regnig dag, så du måste hänga med kollegorna och shoppa, få du gärna handla ett fat Dubai Crude åt mig och min Seffle råoljemotor. Så kan vi skippa dieseloljan och köra en skärgårdsutflykt med den rätta svaveldoftande röken en helg i sommar. Vore kul att testa. Så svårt att hitta råolja på sjömackarna i Sverige nuförtiden...

För den händelse det inte uppfyller bagagevillkoren, så får du ut på klubbrunda. Shejk it!

Last edited:
Om det blir en regnig dag, så du måste hänga med kollegorna och shoppa, få du gärna handla ett fat Dubai Crude åt mig och min Seffle råoljemotor. Så kan vi skippa dieseloljan och köra en skärgårdsutflykt med den rätta svaveldoftande röken en helg i sommar. Vore kul att testa. Så svårt att hitta råolja på sjömackarna i Sverige nuförtiden...

För den händelse det inte uppfyller bagagevillkoren, så får du ut på klubbrunda. Shejk it!

Klart som faen att man måste få ta ett fat råolja som handbagage.
Det brinner ju endast under mycket speciella förhållanden (någon sorts temperatur, något syreliknande och kanske en gnista).
Helt ofarligt.

Åka bil i öknen är sjukt överskattat tycker jag. Ta förmiddagen och kolla in Burj Khalifa och Mall of Dubai, sen stranden resten av dagen!!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D