Dubai, vad gör man där?

Finns det någon slum i Dubai?

En kollega som hade jobbat för något fraktbolag nere i sandlådan berättade att det är väldigt segregerat mellan "Dubaiare"/"UAEare" och arbetarfolket som kommer från asien, mestadels indien. Fast jag vet inte ifall det var någon direkt slum... han sa i alla fall att man kunde käka snuskigt billigt i "förorten".

Om det blir en regnig dag, så du måste hänga med kollegorna och shoppa, få du gärna handla ett fat Dubai Crude åt mig och min Seffle råoljemotor. Så kan vi skippa dieseloljan och köra en skärgårdsutflykt med den rätta svaveldoftande röken en helg i sommar. Vore kul att testa. Så svårt att hitta råolja på sjömackarna i Sverige nuförtiden...

För den händelse det inte uppfyller bagagevillkoren, så får du ut på klubbrunda. Shejk it!

Tjae... jag får la checka in en väska. Alternativt kan jag sno med mig lite Jet A1 till sommaren nångång så kan vi se vad som händer.

Ingenting mer än att jobba och sen häcka i baren på hotellet man bor på utanför är det läsk/te/kaffe som gäller.

Ute är det 50C, sand och inte en bira så långt ögat når.

Alla säger att det är billigt i Dubai, jag har varit där flera gånger i jobbet och jag tycker det är skitdyrt.

Ett dygn?

Stanna hemma istället.

Vad är det för jävla fel på världen, som vill förbjuda oss att åka privatbil till och från jobbet, samtidigt som man tycker att det är värt att flyga ToR Dubai för ETT DYGN?

Jag undrar hur många personbils-mil det motsvarar utsläppsmässigt.

En gång åkte jag till Dubai ToR för att överlämna ett USB-minne innehållande en ny mjukvara till en av mitt jobbs kunder, 35 mb stor installationsfil.

Den kunde skickats på mail, men det stod i kontraktet att den skulle överlämnas personligen.

Onödigt? Ja... men jag hade kul.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...