HW
Behandlar dig som du behandlar mig!
jP skrev:o det är inget alternativ för LMS?
LMS har 9 delsektioner.
Enduro, Cross, Speedway, Gocart, Banracing, Rally, Folkrace, Trial och RR.
Ingen av de andra sektionerna har detta problem och av den enkla anledningen är styrelsen riktigt grinig på att vi vill betala ut ersättning till våra funktionärer.
I alla andra sektioner är det helt normalt att man tar med sig sin fru, flickvän, pappa, mamma eller hela familjen. Medans en kör hjälper dom andra till med arrangemanget. Det är helt naturligt för alla utom rr-förare.
Här är ett citat från månadsmötet 2005-05-17 där denna fråga var högst aktuell efter att jag frånsagt mig allt ansvar för rr-träningarna:
2 Arbetsfördelning i sektionen
Det är idag en mycket ojämn arbetsfördelning inom sektionen. Det är några få funktionärer som har en mycket hög arbetsbelastning. Dessa funktionärer kan inte ta större belastning. Det innebär att det idag saknas ansvarig för RR-träningen fr.o.m. 1/7 och framåt. De träningar som saknar ansvarig träningsledare är inställda till vi har någon som kan ta ansvar för dessa träningar.
Det behöver vara minst 2 personer som ansvarar/ tillfälle.
Flera närvarande medlemmar visade sig villiga att arbeta vid något/några träningstillfällen.
Bokning sker direkt på hemsidan på den lista som finns upplagd. Om alla drar sitt strå till stacken kommer vi förhoppningsvis att klara av att genomföra alla planerade träningstillfällen.
Diskussion fördes om hur vi skall hantera detta framöver så att vi inte åter hamnar i den situationen vi är idag.
Ett förslag var att alla som löser ett träningskort också skall vara träningsansvarig vi minst 1 tillfälle. Att vara träningsansvarig skall inte ses som att hjälpa till utan som att ta sittansvar för arbetet i RR-sektionen.
Ett förslag var att ev. kunna bidra med reseersättning till de som har mer än 5 mils resa i samband med att man är träningsansvarig.
Ett annat förslag var att när man blir medlem i sektionen skall man erhålla en folder eller dyl. där vi presenterar vår verksamhet samt vad vi förväntar oss av den nya medlemmen.
Ett pass i timmen har det blivit. Och ja, jag har tränat där många gånger.