Du som tränar på LMS

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Detta sträker sig till dom som har träningskort på LMS. Varför är det bla samma namn på listan som håller i träningar? Ni som ska träna på LMS nu på tisdag kommer att få frågan av mig. Jag vill veta varför just DU inte skrivit upp dig på listan som ansvarig. Några försvarstal av typen jag jobbar dyl kan ni glömma imo att ni kan ta er dit och köra. Så tänk igenom varför just DU inte tagit ditt ansvar och dragit dit strå till stacken. Om jag får som jag vill kommer jag att tvinga folk att ta ett datum sen är det upp till er att byta bäst fan ni vill. Det ska inte vara så att vissa tar flera pass och några bara kör.

MVH Björn Eriksson

WOHO! Go björn!
jag är inte med i LMS men tycker det låter självklart att alla ska ställa upp o hjälpa till! det gäller för övrigt alla andra icke vinstdrivande klubbar.

mvh
/BIVVEN

Nu jävlar är jag förbannad. List jävelen har funnits länge på LMS hemsida. Fortfarande saknas ansvariga för pass. Jag kommer att lägga ett förslag till nästa år. INGEN RR träning på LMS innan ALLA passen är tagna av förare, ev undantag är den innan SM helgen. För helvete alla tokholmare eller vilken håla ni ni kommer ifrån, ni måste ställa upp för er klubb annars kommer Gelleråsen bli närmsta bana för er.

Morgontrött och förbannad Björn E

Skitbra ecce! Hoppas de fattar bättre när det kommer från en förare... :tummenupp

//Syss på EBS konto

En Björnspark i röven kan behövas för att väcka dom som inte vill hjälpa till.

/Micke HMS

ecce skrev:
Detta sträker sig till dom som har träningskort på LMS. Varför är det bla samma namn på listan som håller i träningar? Ni som ska träna på LMS nu på tisdag kommer att få frågan av mig. Jag vill veta varför just DU inte skrivit upp dig på listan som ansvarig. Några försvarstal av typen jag jobbar dyl kan ni glömma imo att ni kan ta er dit och köra. Så tänk igenom varför just DU inte tagit ditt ansvar och dragit dit strå till stacken. Om jag får som jag vill kommer jag att tvinga folk att ta ett datum sen är det upp till er att byta bäst fan ni vill. Det ska inte vara så att vissa tar flera pass och några bara kör.

MVH Björn Eriksson

Bör man inte ha viss kompetens/erfarenhet för att vara just träningsansvarig, annars känns just ansvarstagandet rätt meningslöst? :va

jP skrev:
Bör man inte ha viss kompetens/erfarenhet för att vara just träningsansvarig, annars känns just ansvarstagandet rätt meningslöst? :va

Visst bör man det. Men det är ju i stort sätt samma gäng som tränar där, det är inte många nya. Jag har bara kört i 2 säsonger och hadde hand om en träning med 90 pers där. Svettigt ja, utan hjälp hadde det inte gått. Men det finns ju alltid hjälp och om det nu skulle vara problemet får jag väl ställa upp.

björn

ecce skrev:
Visst bör man det. Men det är ju i stort sätt samma gäng som tränar där, det är inte många nya. Jag har bara kört i 2 säsonger och hadde hand om en träning med 90 pers där. Svettigt ja, utan hjälp hadde det inte gått. Men det finns ju alltid hjälp och om det nu skulle vara problemet får jag väl ställa upp.

björn

Jag själv har kört två träningspass där och kan bara gissa mig till vad en träningsansvarig ska göra. Men _kan_ denne även komma att ha något juridiskt ansvar vid en ev. allvarlig incident på banan?

(tänkte tipsa er som varit träningsansvariga att plita ihop en guide för vad som ska göras, men fick precis för mig att Hannes eller någon redan hade skrivit en sån lista, lyckas dock inte hitta denna nu. Minns jag fel?)

jP skrev:
Jag själv har kört två träningspass där och kan bara gissa mig till vad en träningsansvarig ska göra. Men _kan_ denne även komma att ha något juridiskt ansvar vid en ev. allvarlig incident på banan?

(tänkte tipsa er som varit träningsansvariga att plita ihop en guide för vad som ska göras, men fick precis för mig att Hannes eller någon redan hade skrivit en sån lista, lyckas dock inte hitta denna nu. Minns jag fel?)

Det ska finnas någon typ av lathund över vad man ska göra, har jag för mig.
En viktig sak är väl bla att ha koll på att det inte är för många hojar per pass på banan. (38 tror jag det är) Kan tänka mig att banans licens ligger pyrt till om det händer något då.

jP skrev:

Det finns en lista. Vet inte hur det är med juridiska. Man kan ju kanske slå sig ihopp med någon och hjäpa denna till att hålla i en träning. Det finns ju inget som säger att du måste vara själv. Ta med en polare eller en konkurent vad som helst. Man behöver ju inte vara profesor i kvantfysik för att ta betalt och hålla ordning på en klocka och lite flaggor...

Mad Moose skrev:
Det ska finnas någon typ av lathund över vad man ska göra, har jag för mig.
En viktig sak är väl bla att ha koll på att det inte är för många hojar per pass på banan. (38 tror jag det är) Kan tänka mig att banans licens ligger pyrt till om det händer något då.
Den har blivit fellänkad på hemsidan, hittade den dock här:
http://www.lms.se/Roadraci/crew/traningsansvarig.htm

Bra Björn, ungefär samma förslag som jag skickade till HW.

Jag ställer upp som ansvarig givetsvis. Jag är dock ny i klubben och kommer från Nässjö så jag inte riktigt koll på hur jag fixar erforderligt antal flaggvakter till posteringarna. Kan någon hjälpa mig med detta så är det inga problem.

Säg istället vad det är som ska göras på ett bra och trevligt sätt istället för att hålla på att skrika o hota om en massa skit !!

Jösse skrev:
Säg istället vad det är som ska göras på ett bra och trevligt sätt istället för att hålla på att skrika o hota om en massa skit !!

Precis, att stimma som en folkölsberusad fjortonåring ger inte något direkt seriöst intryck.

Jösse skrev:

Snälla bra sätt uppmärksammas inte. Vi har försökt så många gånger. Att du missat det bekräftar det hela ännu en gång.

/HW

Har de samma problem i Karlskoga? Om inte, hur går det till där?

Att åka härifrån till Linköping och tillbaka kostar 500 spänn i bensinpengar om man åker med min mammas tant-merca. Om man sen räknar med utebliven inkomst från arbete, två timmar a 100 kronor (lågt räknat) så blir det sammanlagt 700 kronor för att vara träningsansvarig.

Det känns inte så effektivt, och jag skulle hellre ge dom pengarna till LMS för att kunna avlöna någon träningsansvarig som bor närmare. Så tänker jag.

anja skrev:
Att åka härifrån till Linköping och tillbaka kostar 500 spänn i bensinpengar om man åker med min mammas tant-merca. Om man sen räknar med utebliven inkomst från arbete, två timmar a 100 kronor (lågt räknat) så blir det sammanlagt 700 kronor för att vara träningsansvarig.

Det känns inte så effektivt, och jag skulle hellre ge dom pengarna till LMS för att kunna avlöna någon träningsansvarig som bor närmare. Så tänker jag.

Om du åker ner och är träningsansvarig så har det kostat dig 700 spänn och vi har klarat av ännu en träning.
Om du betalar för att någon annan ska vara ansvarig så har det kostat dig 700 spänn och vi har klarat av ännu en träning.
Den stora skillnaden är väl att just du slipper att jobba, är det verkligen mer effektivt?

*/ ?>
Back