dn-L
Office Linebacker
Att bekämpa människosmugglare genom att straffa deras offer istället för att ta itu med problemet direkt låter ju oxå väldigt seriöst.Att godkänna människosmugglare låter ju väldigt seriöst![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att bekämpa människosmugglare genom att straffa deras offer istället för att ta itu med problemet direkt låter ju oxå väldigt seriöst.Att godkänna människosmugglare låter ju väldigt seriöst![]()
Det har du ju en poäng i men att dagens alternativ är dåliga betyder ju inte att man ska skapa ett till som kan bli lika illa.
...."som kan bli lika illa"....
OM man bestämmer sig för att man skall krossa smugglingen och den misär den medför så måste man skapa alternativ. Det LOkrigaren nämner är ett förslag, en idé, en möjlig variant...
Oavsett vilken variant man beslutar sig implementera så skulle det krävas rätt mycket förarbete och på samma sätt som man planerar allt det praktiska och hur processen sedan skall se ut så utgår jag från att man även lägger tid på att eliminera möjligheten till korruption och missbruk.
Lika viktigt som att förhindra att det blir lika korrumperat skulle det ju vara att se till att skapa drägliga förhållanden i lägren och att förmå medlemsländerna att faktiskt ta emot folk. Skulle lägren bli permanenta och bara en bråkdel av de behövande faktiskt slussas vidare så skulle smugglingen snart vara igång igen.
Det är oftast mycket svårt att argumentera om man inte läst hela debatten.Att bekämpa människosmugglare genom att straffa deras offer istället för att ta itu med problemet direkt låter ju oxå väldigt seriöst.![]()
Men vad är anledningen till att folk smugglas och inte kan resa öppet? Hitta orsaken till det och åtgärda det istället, tror jag är betydligt effektivare än att upprätta FN-läger lite här och var.
Men vad är anledningen till att folk smugglas och inte kan resa öppet?
Det finns inga "legala" och öppna vägar in i EU.... Om det över huvud taget finns några ställen att söka visum på så kommer de ändå avslås.
Tror ändå att det är en bra ide om flyktingar kvoteras ut till alla medlemsländer.
Så att alla får ta ansvar o inte som nu ett fåtal länder ska stå för den största delen av notan.
Det kan jag iofs hålla med om men jag tror alltså att det skulle vara effektivare (och humanare) att helt enkelt se till att alla länder har friare lagstiftning för asylsökande.
Ok.Det är oftast mycket svårt att argumentera om man inte läst hela debatten.
Gör om gör rätt.
..och sen förespråkar du att FN ska dra igång nån jätteapparat för att katalogisera alla människor i hela världen. Om man vill stoppa människosmugglarna vore det väl mer logiskt att sätta in resurser för att stoppa deras verksamhet?Tror nog att dom flesta som har en närhet till en flyktingförläggning känner oro.
Unga män som tagit sig över halva jordklotet.
Vem finansierar en sån flykt??
Genom att stötta inkomna flyktingar stöttar man samtidigt kriminella nätverk.
Ska man stötta flyktingar seriöst så bör man inte spela människosmugglarna rätt i händerna.
dn-L skrev:Diverse irriterad text..
QUOTE]
Kan nog vara så att jag var på dåligt humör bara..duger det som ursäkt??
Tämligen onödigt och inte särskilt kreativt var det iaf. (Mitt inlägg alltså)
![]()
Behövs ingen ursäkt, är en professionell grinolle själv.Kan nog vara så att jag var på dåligt humör bara..duger det som ursäkt??
Tämligen onödigt och inte särskilt kreativt var det iaf. (Mitt inlägg alltså)
![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen