Du gillar motorcyklar - men hur är det med bilar?

Jag kör japs även när det handlar om fyra hjul.
235 hästars Civic är det roligaste jag ägt och kört i bilväg!
Hade den varit bakhjulsdriven så hade den varit helt oslagbar i mitt tycke.

På vilket sätt skulle det ha gjort den roligare?

Rattlåsracing raktfram?

Nu finns det ju klasser för framkrafsarna så att dom tävlar mot varandra, så det spelar ju ingen roll där heller.

Hjärtat slår definitivt lite snabbare för amerikanska muskelbilar från sent sextiotal till väldigt tidigt 70-tal. Ingen vägållnings men det är något så primalt manligt över dom bilarna så att t.o.m RuPaul hade känt sig manlig i en sådan bil. Någon dag ska jag ha en mullrande V8 och lira "Born to run" tills öronen blöder...och då, då kommer jag att vara en man:Rockbanan

Kolla in nedanstående modeller.

70Superbee.jpg

Plymouth-Road-Runner-lg.jpg

pic-58808.jpeg

1969dodge_charger_ys5d.jpg

mufp_0606_03_z+1968_mercury_cougar_XR_7+rear.jpg

Charger och challenger in my heart :D

Den där enkäten måste varit den sämsta jag sett, totalt intetsägande. 8 frågor och det saknades flera viktiga valmöjligheter. :gnissla

Bil kan vara roligt, men framför allt ska det vara ett bekvämt sätt att transportera sig längre sträckor. Vill jag ha roligt, eller ta mig fram fort väljer jag hojen i alla väder. En bil ska vara överjävligt bekväm, ha bra lastkapacitet, "tillräckligt" snabb för att man inte ska sitta och irritera sig samt ha dragkrok :)

Jag kör japs även när det handlar om fyra hjul.
235 hästars Civic är det roligaste jag ägt och kört i bilväg!
Hade den varit bakhjulsdriven så hade den varit helt oslagbar i mitt tycke.

Nördig filmsnutt :)

[YOUTUBE-ID]nSElqqopXoM[/YOUTUBE-ID]

Är det en bazoka från biltema baktill eller?
Jo det är en kul bil för pengarna men visst finns det roligare än så..

bilar kan va kul å köra(misshandla) synd bara att de e så mycket skit på en bil som kan gå sönder å ja hatar att skruva på biljävlar:mad: tur att man åker runt i en gammal 323a från 84, dom e ganska odödliga iaf. en modern bil skulle ja inte våga äga, de e inte kul med massa elektronik som kan strula:kulspruta

Bilar är kul det också, men inte alls samma känsla!
Blir snuskigt dyrt om man vill ha någon riktigt schysst bil också.

Nuvarande bil (farsan som äger, men nästan bara jag som kör den).
[YOUTUBE-ID]huYynDgNOsc[/YOUTUBE-ID]
(Fick ställa kameran i en grop där i början för att den skulle komma under bilen, hehe)

Kommer förmodligen säljas till förmån för en porsche speedster (replika) eller lite äldre 911, helst 993 men de ligger så högt i pris. Annars skulle en Opel speedster med turbo och uppdaterad fjädring m.m. vara kul :). Små lätta bilar är absolut roligast tycker jag!

Ojoj. Nu vill dom att man skall börja prenumerera på biltidningar också.
Det står fö om enkäten på tre (!) ställen på sajten. (Två gånger på förstastidan och del i denna tråd........). Räcker det inte med EN annons för samma sak? Eller ingen alls eftersom den är bilrelaterad?

Tänkte lägga ner hojåkningen i våras och skaffa mig en -65 gto men tog mitt förnuft till fånga.Bil blir det när man är ännu äldre och tjockare.
dock har nästa köpt min ungdomsdröm en gång drömbilen var en svart 7a med 20"alpinafälgar men jag kom nära iallafall.Drömarna är lite andra idag.

Bifogat

• peters_bmw_740.jpg
    peters_bmw_740.jpg
    61.7 KB · Visningar: 100
Ja 73.orna är finast om man pratar DL tycker jag. Då hade de infällda handtag men fortfarande spinkis-sketfångarstönorna men snygga grillen, samt fösrat året med den korta växelspaken. Men 1973 GL jillar jag inte:mad: Den svarta grillen ser ju tårtig och blöjraggare ut redan som ny.

Men det var för krånglitt och förklara. Så då tog jag 74:an, ty då är ju allt krångel över, även om den har underbett. Men det är ju jänkarnas fel som du säkert vet.

1968, då var det det trekantiga vankelstukade märket på huven och lång växelspak, inte sant?
Bra, du är förlåten. :D

/A

På vilket sätt skulle det ha gjort den roligare?

Rattlåsracing raktfram?

Nu finns det ju klasser för framkrafsarna så att dom tävlar mot varandra, så det spelar ju ingen roll där heller.

Jag föredrar bakhjulsdrivet i princip i alla lägen just för körglädjens skull.
Jag kör en del bana och konbana med den och om jag hade kunnat styra den med gasen genom kurvorna så hade det gått både snabbare och varit roligare helt enkelt.

Är det en bazoka från biltema baktill eller?
Jo det är en kul bil för pengarna men visst finns det roligare än så..

Ja, det är klart att det finns roligare bilar (tex en gammal BMW 325 med lite godsaker på, eller varför inte en Mitsu Evo av något slag). Men kombinationen ny och fräsch, prestanda, pris, drift och servicekostnader samt hur praktisk den är tycker jag är svårslagen.

Hehe! Nej, det är ett handbyggt japanskt system som håller toppklass kvalitetsmässigt. Men det låter för mycket så jag var tvungen att ändra om det för att klara dB-kraven på bana. Jag gjorde fimen sista dagen innan moddningen just för att kunna minnas hur sjukt det lät.

Nu ser det lite mer diskret ut.

Bifogat

• P7132493.jpg
    P7132493.jpg
    238.7 KB · Visningar: 60
Gällde det bruksbil el busbilen... väldigt olika prio. där.. hehe

Rattar iafal en Ford Capri Cosworth 24v -70 som busbil.

Bilder! Undertecknad kör också Capri när solen skiner. Snart är det vår!

Bifogat

• capri7.jpg
    capri7.jpg
    180.9 KB · Visningar: 73
  • capri9.jpg
    capri9.jpg
    230.6 KB · Visningar: 71
  • Rolling piece of art.jpg
    Rolling piece of art.jpg
    38.9 KB · Visningar: 72
  • På väg till Träffpunkt 70, Borås.jpg
    På väg till Träffpunkt 70, Borås.jpg
    56.8 KB · Visningar: 86
Trådlyft.

Har köpt mig en gammal BMW, en 2000 TiLux från 1969.
Lite bromsfix på gång då den har stått stilla under en längre tid.

2-litersmotorn med dubbla solex-förgasare brölar riktigt fint!
Väldigt mycket körglädje för att vara 42 år gammal.
120 hk, dåtidens M5. Vad tycks? :-)

Bifogar bild när damen jag köpte den av tar farväl av familjeklenoden.

Bifogat

• Astrid och BMWn.jpg
    Astrid och BMWn.jpg
    85.9 KB · Visningar: 152
Hej på er,
Bilar = Dyrt, trist, pajar jämt, kömagnet, sparbössa med hål i, svettburk, stresslåda eftersom man ju aldrig kommer förbi. Dess enda förjänst är när den transporterar mej och familjen från a till b utan att krångla.
Hoj= motsatsen!
Ha de.......Per:squid

Hej på er,
Bilar = Dyrt, trist, pajar jämt, kömagnet, sparbössa med hål i, svettburk, stresslåda eftersom man ju aldrig kommer förbi. Dess enda förjänst är när den transporterar mej och familjen från a till b utan att krångla.
Hoj= motsatsen!
Ha de.......Per:squid

+1:tummenupp:tummenupp

Motorintresset är av allmän karaktär vilket då också gäller bilar.

Skulle inte ha något emot något roligt, gärna italienskt :) Men för närvarande prioriteras livet som småbarnsförälder varför vi kör en stor tysk kombi. Med minsta bensinmotorn och automatlåda..

En rolig hobbybil vore inte fel men det finns för närvarande inget utrymme i ekonomin för detta :(

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph