Du gillar motorcyklar - men hur är det med bilar?

Jag har en lagom skrämd och chassikittad Peugeot 205GTi -89, tyvärr är det rätt mycket nödmeka med mina 3500 mil/år.. Dock är den jävligt skoj som fordon sett, och får hojens kostnader att hamna på skam.

Fanns det en bil som var ful som satan men aldrig gick sönder och aldrig rostade så skulle jag köpa en sån oavsett om den bara hade 50hk.

Jag till och med föredrar bilar som saknar all form av extrautrustning, då det är färre dyra grejor som kan gå sönder.

Moderna bilars dyra och fina system är morgondagens dyra felkällor!

Bilar är ett nödvändigt ont.

Fanns det en bil som var ful som satan men aldrig gick sönder och aldrig rostade så skulle jag köpa en sån oavsett om den bara hade 50hk.

Jag till och med föredrar bilar som saknar all form av extrautrustning, då det är färre dyra grejor som kan gå sönder.

Moderna bilars dyra och fina system är morgondagens dyra felkällor!

Bilar är ett nödvändigt ont.

Rostfri!!!
:banana:banana:banana
KALMAR%20KVD-440C%20TJORVEN%2002.jpg

Chevrolet Monte carlo 84

Den e stygg,dock en am bil..

Vadå "dock". Jänkebilar är ju skönt kompromisslösa :confused:
Köp en jänk-hoj osso! :D

[YOUTUBE-ID]sTttGBldgDA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]RMmgIskVMwI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Hjärtat slår definitivt lite snabbare för amerikanska muskelbilar från sent sextiotal till väldigt tidigt 70-tal. Ingen vägållnings men det är något så primalt manligt över dom bilarna så att t.o.m RuPaul hade känt sig manlig i en sådan bil. Någon dag ska jag ha en mullrande V8 och lira "Born to run" tills öronen blöder...och då, då kommer jag att vara en man:Rockbanan

Gärna en Cuda!:yoparty

Last edited:
Ja jag gillar dom verkligen men det är ju inte direkt en bil för den kvalitets kräsene:D Motorerna och utseendet:tummenupp:yoparty

Då gillar du nog den här också. En gammal nitrofarbror som helt koolt rullar upp sin åldrade 60-tals Shovelhead-nitrodragbike på strippen. Kolla hur funktionärerna pysslar om grannhojen medans gubben är cool. När granen går är det heads-up och shovelhead-farbrorn rostar snorisen :D

[YOUTUBE-ID]bUyoph-maYw[/YOUTUBE-ID]

Nu är jag aspackad, det är bara då jag hittar såna här gamla sköna klipp :gråta

hajjar kanske inte citeringen redit men ljudet va gött trots att det gick i slomo... fast hummandet i bakgrunden fick mig att titta på mobilen som står på ljudlös :D

Nu är jag jättepackad!
Det här partytricket vill jag också göra när jag är över 80!
Starta upp en antik TopFuel-Knucklehead dragbike i garaget som partytrick. Så skön gubbe, för att inte tala om hans fru som duschar in nitro/bensin-blandning i insuget med oljekanna och håller i gaffelbenen! Det märks att de är ett team som startat upp monstret förr. :banana

[YOUTUBE-ID]zrvVl899Zyk[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Håller med Jörgen men jag tror att det är den typen av människor som du beskriver som är en stor målgrupp för AMS.

Själv så anser jag mig bilintresserad. Åker Trans Am -79 som nöjesfordon och Alfa Romeo som bruksfordon men skulle inte få för mig att köpa tidningen AMS. Tycker i så fall att tidningen Automobil är betydligt intressantare.

AMS har dock en väldigt bra hemsida om man är intressad av vad som händer i bilbranschen.

En hallicktransa. Me like!

Riktigt riktigt dåligt frågeformulär!!

Gillar bilar av alla sorter, gamla & nya, snabba och mindre snabba. Gillar dock inte fula bilar. :)

Körde en trimmad 200sx S14 som sommarbil före jag böt till hoj. Kan konstatera att så länge pengarna är strama så föredrar jag nog hoj!

Bil = Punk A - B.... Dra så lite bensin som möjligt, vara billig serva och äga. Alla har ett B kort och vem som helst kan köra en bil... A kort, det är då man börjar närma sig vad folk kallar frihet....

Nu är jag jättepackad!
Det här partytricket vill jag också göra när jag är över 80!
Starta upp en antik TopFuel-Knucklehead dragbike i garaget som partytrick. Så skön gubbe, för att inte tala om hans fru som duschar in nitro/bensin-blandning i insuget med oljekanna och håller i gaffelbenen! Det märks att de är ett team som startat upp monstret förr. :banana

[YOUTUBE-ID]zrvVl899Zyk[/YOUTUBE-ID]

Gillar hur käringa håller ner hojjen

Last edited:
Bilar: Nödvändigt ont?

Eller snarare; för att ha en bil som ger lika mycket som hoj behöver man en bra hög mer pengar ELLER ett monsterstort fullservice garage. Inget mina 8200.- i studiemedel tillåter...

Bilen är ju bara transport mellan A och B när det är för kallt och för jävligt för att cykla =) Vem har kul i en bil?

Krockade min 58 hästars (eller var det 52?) hyndai atos men det var bra nära den perfekta bilen. Krånglade inte, tokbillig som beggad, ful som stryk, billig att köra och man gick bra plus på jobbets milersättning.

"Inte värd att laga" sa försäkringsbolaget =)

Jag kör japs även när det handlar om fyra hjul.
235 hästars Civic är det roligaste jag ägt och kört i bilväg!
Hade den varit bakhjulsdriven så hade den varit helt oslagbar i mitt tycke.

Nördig filmsnutt :)

[YOUTUBE-ID]nSElqqopXoM[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• P7162011.jpg
    P7162011.jpg
    229 KB · Visningar: 44
:yoparty:yoparty:Bugar:Bugar

Då gillar du nog den här också. En gammal nitrofarbror som helt koolt rullar upp sin åldrade 60-tals Shovelhead-nitrodragbike på strippen. Kolla hur funktionärerna pysslar om grannhojen medans gubben är cool. När granen går är det heads-up och shovelhead-farbrorn rostar snorisen :D

[YOUTUBE-ID]bUyoph-maYw[/YOUTUBE-ID]

Nu är jag aspackad, det är bara då jag hittar såna här gamla sköna klipp :gråta

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka