Du gillar motorcyklar - men hur är det med bilar?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Från / via Auto motor & sport:
Tycker du att det är roligt att köra bil? Har du alls någon bil och i så fall, vilken typ?

Den här enkäten görs i samarbete mellan sporthoj.com och biltidningen auto motor & sport. Vi vill helt enkelt veta vilka bilvanor som sporthoj-folket har. Enkäten ska utmynna i en artikel som garanterat blir både kul och läsvärd.

Som tack för besväret får du också chansen att prova tre nummer av auto motor & sport till ett mycket förmånligt pris.

Så, handen på hjärtat, vad tycker du om bilar?

HÄR HITTAR DU ENKÄTEN!

Tjena Swedie,

Gissa - min avatarbild kanske ger dig en vink...:tummenupp

Förresten, du skall väl komma med på aprilia träffen vi skall ha i sommar...
...eller, är du inte intresserad av att delta i "Aprilia Pit Lane" på Gåsen ?
:tungan :krama :banana

MVH
/
Misilen

Tjena Swedie,

Gissa - min avatarbild kanske ger dig en vink...:tummenupp

Förresten, du skall väl komma med på aprilia träffen vi skall ha i sommar...
...eller, är du inte intresserad av att delta i "Aprilia Pit Lane" på Gåsen ?
:tungan :krama :banana

MVH
/
Misilen
Kör inte gata, bara bana! tyvärr :)

Skumma frågor. Jag är mycket intresserad av min bil som jag ägt i 15 år. Känslan är att restaurera och förbättra under vintern och att vara ute och njuta av resultatet av eget arbete under sommaren. Njuta av doften, ljudet och designen av fin 30 år gammal mekanik. Skonad från salt, slask och pliktresor.

Frågorna i enkäten verkar ju mer vara inriktade på livstilsmänniskor som tror att de är bilintreserade bara för att de vill köpa en ny BMW, som hellre köar än åker buss, dvs vanliga bilkonsumenter.

Last edited:
Är intresserad av istort sett alla fordon. Dock mest äldre saker då det är gammal trevlig mekanik. Även att se att dom fick ihop det utan datorer o.s.v. Finns inte många ljud som slår en stor Scandia kula:yoparty. Trimmade V8. En riktig storsida från HD. Å framför allt en Laverda 1000 på rödmarkering:banana :D
Kort å gott saker med själ.....

Jag var nere i tjänstebilsträsket. Jag tröttnade på att ha bil. Oftast blev det korta resor i stan där man ändå bara fick sitta i köer och sura ihop. Jag föredrar att promenera eller att cykla, de lämpligaste sätten att ta sig fram i en stad.

Men, jag letar efter en trevlig sommarbil. Det ska vara något från 80-talet.

Där här svaret fick jag 2 ggr om när jag tryckte klart formuläret:

The page cannot be found
If you have disabled cookies in your browser you should try to enable them.
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Make sure that the Web site address displayed in the address bar of your browser is spelled and formatted correctly.
If you reached this page by clicking a link, contact the Web site administrator to alert them that the link is incorrectly formatted.
Click the Back button to try another link.
HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404.
Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and search for topics titled Web Site Setup, Common Administrative Tasks, and About Custom Error Messages.

Förövrigt ifrågasätter jag vad dem vill åt. Tänker lite i Jörgens tankar.

Jag älskar bilar och min bästa och roligaste bil jag ägt var min Audi S2 från 1992. 350hk. 4wd. diffspärr. och kunde ändå få den att dra 0,75 på landsväg. Min nuvarande Fård ficus tjänstebil drar 0,93 på landsväg med 125 trötta hästar. Lite OT men fikusen gillar jag inte :O

Skumma frågor. Jag är mycket intresserad av min bil som jag ägt i 15 år. Känslan är att restaurera och förbättra under vintern och att vara ute och njuta av resultatet av eget arbete under sommaren. Njuta av doften, ljudet och designen av fin 30 år gammal mekanik. Skonad från salt, slask och pliktresor.

Frågorna i enkäten verkar ju mer vara inriktade på livstilsmänniskor som tror att de är bilintreserade bara för att de vill köpa en ny BMW, som hellre köar än åker buss, dvs vanliga bilkonsumenter.

Håller med Jörgen men jag tror att det är den typen av människor som du beskriver som är en stor målgrupp för AMS.

Själv så anser jag mig bilintresserad. Åker Trans Am -79 som nöjesfordon och Alfa Romeo som bruksfordon men skulle inte få för mig att köpa tidningen AMS. Tycker i så fall att tidningen Automobil är betydligt intressantare.

AMS har dock en väldigt bra hemsida om man är intressad av vad som händer i bilbranschen.

Bilar är skoj, men tyvär jag man inte råd med båda sakerna när man är ung :(
Kör idag en trimmad Saab 9000 Aero

:vaIntressenteste frågan VAD är det för bil:va:) Har man sagt a får man säga b:D

Jag tyckte också det var konstiga frågor.
Alltså, jag tycker det är skittrist att köra bil, men så har jag heller ingen sportbil och jag kör aldrig för körandets skull. Min bilkörning är bara ett sätt att transportera mej.
Jag kan inte påstå att jag njuter så mycket av hojkörandet heller när jag bara använder den för transport.
Hade jag haft en rejäl sportbil (inte BMW!) och kört för själva körandets skull så skulle det naturligtvis varit roligt!

Nja. Den undersökningen var lite torftig tycker jag...
Jag har en relativt ny bil som jag älskar att köra både till jobbet och på bana och som jag trimmat och förbättrat sedan den köptes flong ny 2005. Men just eftersom jag älskar den så har jag inga planer på att byta bil de närmaste två åren och därmed föll halva undersökningen. Håller med Jörgen. Den undersökningen riktade sig till folk som byter bil lika ofta som jag köper nya kalsonger och frågorna var väldigt lite relaterade kring själva intresset för bilar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph