DT125X, en bra hojj?

Ralle^

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Cr 250 -01 till salu
Någon som har några erfarenheter från den här hojjen? Citerar från yamahas hemsida.

"Supermotard har blivit ett begrepp i motorcykelvärlden och nu kommer Yamaha med en helt ny 125-kubikare i denna populära klass. DT125X har en pigg tvåtaktsmotor med elstart, sexväxlad låda och breda 17-tumsdäck som ger bra fäste på asfalten."

philsson skrev:
någon bild på en sån?. antagligen samma motor som i DT.
yamahadt125x6pt.jpg

Underbart snygg.

philsson skrev:
skitfet ! ! :tummenupp ser ju inte ut som en 125cc!!.. men de måste va samma motor som på DT va?.. ser de inte så ut.. :va

Ingen aning, jag är bara dunderkåt på den.

Svarta fälgar *kåtslag*
Mycket svarta kåpor blandat med blåa *kåtslag*
Bonne märke (yamaha dt power får mig att tänka på alla bönder här rumt omkring mig) *mindre kåt*

Allt som allt så är den riktigt häftig.

Är motorn bra då? Står att max effekten är 11kw, det måste väl vara strypt?

Finns det några trimpipor till dom? Och till sist är motorn bra?

Ja, det är samma motor som på DT.
Detta för att det ÄR en DT! Samma hoj som R:en fast med 17" hjul, styvare fjädring och andra bromsar.

edit: stvafle

På tal om ingenting så kostar den 48 000 enligt Yamahas hemsida.

Ralle^ skrev:
Är motorn bra då? Står att max effekten är 11kw, det måste väl vara strypt?

Finns det några trimpipor till dom? Och till sist är motorn bra?
Strypt? ja.
Motorn är samma motor som Yamaha har använt på sina hojar sen 80-talet, gammal beprövad och pålitlig tvåtaktsmotor.

slang-rikard skrev:
Ja, det är samma motor som på DT.
Detta för att det ÄR en DT! Samma hoj som R:en fast med 17" hjul, styvare fjädring och andra bromsar.

edit: stvafle
precis vad jag tänkte.. ;)

Har sneglat på den på Yamaha Center här i Västerås, den var inte så stor som jag trodde. Den ser större ut på bild, men de flesta 125:orna är ganska små... Fin för övrigt, väldigt fräsch! :tomten

/mvh Johan

Extreem_ skrev:
Har sneglat på den på Yamaha Center här i Västerås, den var inte så stor som jag trodde. Den ser större ut på bild, men de flesta 125:orna är ganska små... Fin för övrigt, väldigt fräsch! :tomten

/mvh Johan
min RGV är nästan mindre än 125orna.. :D i af mindre än gammel NSRen..

De har ju uppdaterat motorn på vissa punkter. Jag kan redan på bilden se att tex. oljepumpskåpan är annorlunda och avgasystemet har nån återcirkulation, eller har jag fel?

Nexor skrev:
De har ju uppdaterat motorn på vissa punkter. Jag kan redan på bilden se att tex. oljepumpskåpan är annorlunda och avgasystemet har nån återcirkulation, eller har jag fel?
antar att de bara är för att leda varmluft runt fuggen.. slippa kondens på soppan

philsson skrev:
antar att de bara är för att leda varmluft runt fuggen.. slippa kondens på soppan

App app app! Det sköts med kylarvattnet i en den "vanliga" DT125R motorn! Minns jag fel om jag säger att vi redan diskuterat det nånstans här på forumet?

Hmm köpte mig en yamaha dt125x -05 i söndags:P Jävligt fiiin... Men tänkte köpa effektsystem till den men det är väl stryp cdi på den va?

Sen hittade jag en typ av behållare bakom högra sidokåpan som var helt tom bara någon som vet vad den ska innehålla?

Annars säger jag YAMAHA DTX sååå FIIIIIIN;D

Last edited:
Ktm_exc skrev:
2659351 Tråden är död förlänge sedan
Men han återupliva den istället för att göra en ny :dumbo

Hmm ot tråden är död.. JAG GÖR EN NY!! :fattartill

henrik414 skrev:
2659338 Hmm köpte mig en yamaha dt125x -05 i söndags:P Jävligt fiiin... Men tänkte köpa effektsystem till den men det är väl stryp cdi på den va?

Sen hittade jag en typ av behållare bakom vänstra sidokåpan som var helt tom bara någon som vet vad den ska innehålla?

Annars säger jag YAMAHA DTX sååå FIIIIIIN;D
Grattis tänkte köpa en men gjorde inte det, fan.

Last edited:
påtal om dt motard. ser ju inte bra ut med 17tummarna som är typ 100mm fram och 130mm bak. = moppe dimensioner..

kieL skrev:
2660239 påtal om dt motard. ser ju inte bra ut med 17tummarna som är typ 100mm fram och 130mm bak. = moppe dimensioner..

Ehmm, har suttit på en DTX och provkört också, och kan säga att den är såååå mycket fetare än en moppe...så tala inte förrens du vet! :rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph