Dt:n går helt konstigt HJÄLP!!!

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Solid snake skrev:
Den kan gå bra ibland beroende på vädret, temp o fuktighet i luften osv.

Du kanske har den sommarbestyckad?

Då får den för lite nu, i med fetare munstycke o skit i vad din polare säger om att den kommer nypa för att den får för mycket, värmenypning brukar vara för att den får för lite o då blir den varmare, lyssna på farbror solid så ska du se att det ordnar sig. ok? :)

Solid snake skrev:
Den kan gå bra ibland beroende på vädret, temp o fuktighet i luften osv.

Du kanske har den sommarbestyckad?

Då får den för lite nu, i med fetare munstycke o skit i vad din polare säger om att den kommer nypa för att den får för mycket, värmenypning brukar vara för att den får för lite o då blir den varmare, lyssna på farbror solid så ska du se att det ordnar sig. ok? :)

Jag har vait ute och kollat vilket munstycke jag har och det stog 230 på munstycket vilket ska jag byta till???

mvh

achooo_prosit skrev:
Jag har vait ute och kollat vilket munstycke jag har och det stog 230 på munstycket vilket ska jag byta till???

mvh

Och hur såg det lilla äckliga stiftet ut? :)

Har varit ute och prövat den nu i början vid halv nio tiden så gick den inte som den skule då va det de dåva ljudet i den men senare typ nu vid tio i tio tiden så gick den som tusan igen!! Vad beror det på hmmm

achooo_prosit skrev:
Har varit ute och prövat den nu i början vid halv nio tiden så gick den inte som den skule då va det de dåva ljudet i den men senare typ nu vid tio i tio tiden så gick den som tusan igen!! Vad beror det på hmmm

Gå ner i munsycke till 220 o se om det hjälper, låter som den får för mycket, det är förmodligen kallare ute vid tio än vid halv nio.

Vet inte om detta kan vara fallet.. men min hoj gick så som du beskriver det.. då var det att den togg in tjuvluft.. kolla upp det i af..
fast jag kanske är ute och cyklar.. :brinnerup

prova att dra i choken när du kör max ur den.. se hur den reagerar.. blir ju helt fel blandninge.. men du märker i af om de ger bättre me mer bränsle..

Denhär tråden fick mig att tänka till på en sak.. min hoj går också liknande :P
kan ju inte skylla på nåt eftersom jag inte har bestyckat om den än.. men den går i ca 120-130.. men orkar inget på varken 5an eller 6an.. ostrypt då.. kan de göra så stor skillnad.. eller går den kanske som den ska.. ingen aning facktiskt... någon mer som har en NS?.
tackar för alla svar.

philsson skrev:
men orkar inget på varken 5an eller 6an.. ostrypt då.. kan de göra så stor skillnad.. eller går den kanske som den ska.. ingen aning facktiskt... någon mer som har en NS?.
tackar för alla svar.

Jämför din drevning med orginal drevningen, hur mycket komp har du? ( kolv kolvringar kanske e slitna?)

philsson skrev:
Vet inte om detta kan vara fallet.. men min hoj gick så som du beskriver det.. då var det att den togg in tjuvluft.. kolla upp det i af..
fast jag kanske är ute och cyklar.. :brinnerup

Okey det kan vara så, för min läcker vid avgas porten fast jag har satt i en ny pakning.

Men sen så när man ska späna fast avgasröret på dem två bultarna vid avgasporten, så följer den ena bulten med mutern när man späner så den är väl sönder i gängerna eler nåt, så det kan ju vara det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT