Hej!
Jag har nu försökt i ett antal veckor att få till min 125a men det går ej.
Problemet: När jag trycker på gasen så kommer den upp till 7500-8000rpm sen så börjar den bete sig som att den hade en varv stop och bluddrar lite, innan felet så tog jag mig lätt upp till 10 000rpm utan problem.
Tog lös cylindern då jag inte fick mer än 5kg komp vilket är litet på en 2-takt. Det var en grov repa i cylindern så jag har en ny cylinder nu och nya kolvringar samt kolv. Men blev ej bättre.
Vad jag har testat:
*Rensat förgasaren
*Bytt stift
*Mätt stata-lindningen och tändspolen
*Bytt cylinder, kolv, kolv-ringar
*Blåst igen avgasröret
*Ställa om nålen mm
Kan de va så illa att CDI-boxen är trasig så att den inte slår rätt gnista vid höga varvtal? eller finns det något mer jag kan göra? typ kolla membranet eller något?
Är tacksam för svar, vilket som helst (Kan lägga upp en film senare om ni vill se problemet)
// Mvh Melker Simonsson
Jag har nu försökt i ett antal veckor att få till min 125a men det går ej.
Problemet: När jag trycker på gasen så kommer den upp till 7500-8000rpm sen så börjar den bete sig som att den hade en varv stop och bluddrar lite, innan felet så tog jag mig lätt upp till 10 000rpm utan problem.
Tog lös cylindern då jag inte fick mer än 5kg komp vilket är litet på en 2-takt. Det var en grov repa i cylindern så jag har en ny cylinder nu och nya kolvringar samt kolv. Men blev ej bättre.
Vad jag har testat:
*Rensat förgasaren
*Bytt stift
*Mätt stata-lindningen och tändspolen
*Bytt cylinder, kolv, kolv-ringar
*Blåst igen avgasröret
*Ställa om nålen mm
Kan de va så illa att CDI-boxen är trasig så att den inte slår rätt gnista vid höga varvtal? eller finns det något mer jag kan göra? typ kolla membranet eller något?
Är tacksam för svar, vilket som helst (Kan lägga upp en film senare om ni vill se problemet)
// Mvh Melker Simonsson