Dt-125

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Hej hej!

jag ska skaffa A1 kortet nu till vår/sommar och har riktakt in mig på hojen DT125!:)

är det någon här som skulle vilja dela med sig av egna erfarenheter av den hojen?
För/nackdelar?

MVH

Last edited:
Ah!
Nu ett år sen jag skickade in mina frågor på det här forumet känns helhärligt :D

Jodu!
DT en riktig praktmaskin som tål mycket!
Är en tvåtakt.
Motorn är slitstark men har samtidigt bra acc och toppfart! (för den exakta toppfarten och accelerationen kan du kolla på youtube) "Yamaha DT 125 acc".
Den drar väl runt 0,5-0,7 ostrypt vid blandad körning eller strypt kanske 0,4-0,6 :)

Det är en bra maskin kan jag säga!
Inte för mycke meka heller!

1500 mil är rätt mycket ändå, skaffa en med motardsulor!

Skickat via Fap-a-talk

DT125X har SM däck original, de är inge vidare på grusen dock...

Skickat via Fap-a-talk

rätt kul det där med kolvbytet. Var själv ner i Italien i sommras. Där var jag in i en Cagiva verkstad och snackade med en kille som mekat Cagivor sen 80 talet. Visst det beror på hur man kör men han sa att ett kolv och lager byte var varjefall rekomenderat att göra efter 1600 max 2000 mil vid relativt normal körning. Innan dom talen tyckte inte han var viktigt att göra då han vet maskinerna utan och innan. Så det var han det =)

Hej hej!

jag ska skaffa A1 kortet nu till vår/sommar och har riktakt in mig på hojen DT125!:)

är det någon här som skulle vilja dela med sig av egna erfarenheter av den hojen?
För/nackdela?

MVH

Jag kan säga att den har jävligt bra acc och toppfarten är hyffsad min gör cirka 130 ostrypt. Den är inte speciellt skön att åka långa sträckor med då sadlen är rätt hård, vad jag inte skulle ge för en riktig dt limpa. Den är också rätt ful orginal (den blå upp till 03) men bytt ut sadlen mot svart och lyktkåpan så har du nåt riktigt speciellt. :)

Last edited:
Jag kan säga att den har jävligt bra acc och toppfarten är hyffsad min gör cirka 130 ostrypt. Den är inte speciellt skön att åka långa sträckor med då sadlen är rätt hård, vad jag inte skulle ge för en riktig dt limpa. Den är också rätt ful orginal (den blå upp till 03) men bytt ut sadlen mot svart och lyktkåpan så har du nåt riktigt speciellt. :)

vad bra! lampan ska jag nog byta (om jag köper en) när min ekonomi tycker det!
hur många hp har den då? vill ju inte behöva bli dragen av broshan ;)

Last edited:
vad bra! lampan ska jag nog byta (om jag köper en) när min ekonomi tycker det!
hur många hp har den då? vill ju inte behöva bli dragen av broshan ;)

25-26 något.
Sen gör ju slitage en del så vad du får ut på hjulet är svårt att säga.

Skickat via Fap-a-talk

om du menar yamaha wr125 så kommer du äga honom rätt hårt 4takt vs 2takt lite ojämt där haha

Ska du smiska honom så får du skaffa dig en EXC eller WR125.
En RS125 kommer ju ta honom på toppfarten utan problem också...

Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad