Drz 400sm vs fmx 650?

Tofte skrev:
2068386 Håller med fullständigt!
Ser att du har en xr 400r,hur är den? har tittat lite på dom,ser nice ut.
Hmmm undrar hur det skulle va med en 650 motor på en sån? :D
Nån som vet om det säljs xr400 motard i sverige?

fördelar:
svårdödad motormässigt, långt mellan service osv.
långslagig, går att tuffa fram på tomgången i skogen,bra vrid på låga varv. tjärringstop är inte så vanliga.
kort, går att svänga ganska tvärt i skogen.
inga kylare/elektronik som kan gå sönder
i princip samma hoj sedan -96(bättre framdämpare -00 (grövre))
enkel att trimma.
mjuka framfjädrar om man väger typ 80+
vikt. väger som nya endurohojjar.127kg fulltankad.


nackdelar:
slö på höga varv.
lite jobbig att köra i sandtag med. kan bero på mjuka framfjädrar och att den är kort.
dom flesta är e-reggade. finns vissa innan -00 som är lv reggade. för att få dom lv reggade krävs bullerintyg.
för att köra den som motard så krävs nästan lite trimmning.. typ byte av kolv/kam.



har dock inte testat den som motard men har läst på andra forum att dom tycker den är rolig att köra som motard just pga att den e så kort osv.

annars en toppen hoj om du inte söker efter en enduro med hetsig karaktär.
 
DwD skrev:
2069547 fördelar:
svårdödad motormässigt, långt mellan service osv.
långslagig, går att tuffa fram på tomgången i skogen,bra vrid på låga varv. tjärringstop är inte så vanliga.
kort, går att svänga ganska tvärt i skogen.
inga kylare/elektronik som kan gå sönder
i princip samma hoj sedan -96(bättre framdämpare -00 (grövre))
enkel att trimma.
mjuka framfjädrar om man väger typ 80+
vikt. väger som nya endurohojjar.127kg fulltankad.


nackdelar:
slö på höga varv.
lite jobbig att köra i sandtag med. kan bero på mjuka framfjädrar och att den är kort.
dom flesta är e-reggade. finns vissa innan -00 som är lv reggade. för att få dom lv reggade krävs bullerintyg.
för att köra den som motard så krävs nästan lite trimmning.. typ byte av kolv/kam.



har dock inte testat den som motard men har läst på andra forum att dom tycker den är rolig att köra som motard just pga att den e så kort osv.

annars en toppen hoj om du inte söker efter en enduro med hetsig karaktär.

tja annars köper man en 600 så slipper man de mesta du nämner
aldrig slö.
mycke landsvägsreggat.
inte mycket trimmning :)
 
ozeo skrev:
2069670 tja annars köper man en 600 så slipper man de mesta du nämner
aldrig slö.
mycke landsvägsreggat.
inte mycket trimmning :)

jag tyckte xr650r var lite slö på gata =).
har hört att xr600 mår bra av lite trimmning åxå. lite högre komp på kolven och bättre kam.. (xr400r komp 9.3:1 :D )
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top