Drz 400sm vs fmx 650?

Tofte skrev:
2068386 Håller med fullständigt!
Ser att du har en xr 400r,hur är den? har tittat lite på dom,ser nice ut.
Hmmm undrar hur det skulle va med en 650 motor på en sån? :D
Nån som vet om det säljs xr400 motard i sverige?

fördelar:
svårdödad motormässigt, långt mellan service osv.
långslagig, går att tuffa fram på tomgången i skogen,bra vrid på låga varv. tjärringstop är inte så vanliga.
kort, går att svänga ganska tvärt i skogen.
inga kylare/elektronik som kan gå sönder
i princip samma hoj sedan -96(bättre framdämpare -00 (grövre))
enkel att trimma.
mjuka framfjädrar om man väger typ 80+
vikt. väger som nya endurohojjar.127kg fulltankad.


nackdelar:
slö på höga varv.
lite jobbig att köra i sandtag med. kan bero på mjuka framfjädrar och att den är kort.
dom flesta är e-reggade. finns vissa innan -00 som är lv reggade. för att få dom lv reggade krävs bullerintyg.
för att köra den som motard så krävs nästan lite trimmning.. typ byte av kolv/kam.



har dock inte testat den som motard men har läst på andra forum att dom tycker den är rolig att köra som motard just pga att den e så kort osv.

annars en toppen hoj om du inte söker efter en enduro med hetsig karaktär.
 
DwD skrev:
2069547 fördelar:
svårdödad motormässigt, långt mellan service osv.
långslagig, går att tuffa fram på tomgången i skogen,bra vrid på låga varv. tjärringstop är inte så vanliga.
kort, går att svänga ganska tvärt i skogen.
inga kylare/elektronik som kan gå sönder
i princip samma hoj sedan -96(bättre framdämpare -00 (grövre))
enkel att trimma.
mjuka framfjädrar om man väger typ 80+
vikt. väger som nya endurohojjar.127kg fulltankad.


nackdelar:
slö på höga varv.
lite jobbig att köra i sandtag med. kan bero på mjuka framfjädrar och att den är kort.
dom flesta är e-reggade. finns vissa innan -00 som är lv reggade. för att få dom lv reggade krävs bullerintyg.
för att köra den som motard så krävs nästan lite trimmning.. typ byte av kolv/kam.



har dock inte testat den som motard men har läst på andra forum att dom tycker den är rolig att köra som motard just pga att den e så kort osv.

annars en toppen hoj om du inte söker efter en enduro med hetsig karaktär.

tja annars köper man en 600 så slipper man de mesta du nämner
aldrig slö.
mycke landsvägsreggat.
inte mycket trimmning :)
 
ozeo skrev:
2069670 tja annars köper man en 600 så slipper man de mesta du nämner
aldrig slö.
mycke landsvägsreggat.
inte mycket trimmning :)

jag tyckte xr650r var lite slö på gata =).
har hört att xr600 mår bra av lite trimmning åxå. lite högre komp på kolven och bättre kam.. (xr400r komp 9.3:1 :D )
 
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Back
Top