Droppar olja från en slang från motorn.

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Tja!

Har märkt att det droppar blå olja från en slang som går från motorn. Slangen är lokaliserad vid alla andra slangar som hänger ner från förgasaren t. ex, fast denna slang går in till motorn/Cylindern direkt.

Antingen är det 2 takts olja eller växellådsolja, då dessa oljor är lite blå skiftiga, korrekt?

Någon som vet varför det läcker? Kan droppa riktigt mycket under en natt.

Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiild!!!!!!!!!!!!!!!!!

För det första nämner du ens inte vilken hoj det gäller. Och ingen bild. Vi på andra sidan internet kabeln vet inte vad du snackar om.

Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiild!!!!!!!!!!!!!!!!!

För det första nämner du ens inte vilken hoj det gäller. Och ingen bild. Vi på andra sidan internet kabeln vet inte vad du snackar om.

Om du läser längst ner så kan man nog räkna ut att det är en nsr han har :tummenupp

Direkt till motor/cylinder? är det kylarslangen du pratar om? :va

Om du läser längst ner så kan man nog räkna ut att det är en nsr han har :tummenupp

Word, haha :huvet

Upp med bild så kan vi nokk lösa det, min första gissning skulle vara att det är 2-taktsolja.
Varför det läcker vågar jag inte ens spekulera i dock.

Kan nog vara lite svårt med en bild.. Det är ingen sladd, utan en slang som är ihålig. Inte någon kylarslang.. Slangen hänger löst vid stödet, som det ska göra, t. ex de går ju slangar från förgasaren som hänger ner löst vid centralstödet som det ska göra. Men denna slang går inte till föggen utan motorn och det droppar olja där.

Bild g¨år nog inte att fixas, ni kommer inte att se något.

Kan nog vara lite svårt med en bild.. Det är ingen sladd, utan en slang som är ihålig. Inte någon kylarslang.. Slangen hänger löst vid stödet, som det ska göra, t. ex de går ju slangar från förgasaren som hänger ner löst vid centralstödet som det ska göra. Men denna slang går inte till föggen utan motorn och det droppar olja där.

Bild g¨år nog inte att fixas, ni kommer inte att se något.

Är det inte bara att skruva av kåpan och fota?
Utan bild blir det mycket svårare att förstå vad du menar.

Mvh
Andreas

:arseleÄr det inte så att du kanske glömt typ bränslekranen vilket resulterar i att det börjar rinna och då måste det ta vägen någonstans och då åker det ut i "spill"slangarn?:confused: Så är det iaf på min Gas Gas slår jag inte av kranen så kan jag räkna med en fet pöl i verkstaden.

:arseleÄr det inte så att du kanske glömt typ bränslekranen vilket resulterar i att det börjar rinna och då måste det ta vägen någonstans och då åker det ut i "spill"slangarn?:confused: Så är det iaf på min Gas Gas slår jag inte av kranen så kan jag räkna med en fet pöl i verkstaden.

Låter inte bra, kolla över flottören, låter som den inte stänger ordentligt

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...