Igår när jag körde hem gick det i ganska högt tempo på motorväg.
När jag kommer in till stan stannar jag till för att göra några ärenden och kör sakta och tempen går upp fläktarna sätter igång. Tempen låga kanske på 7-8 av den 10 gradiga skalan min hoj har. Dvs tempen gick inte i top.
När jag kör ner i garaget och stannar så ser jag att det droppat från hojen, uppskattningsvis 5-10 droppar. Känner på det med fingrarna och luktar på det. Luktar inget och känns inte som olja vilket medför att jag misstänker kylarvätska.
Dropparna kom från kåpan rakt nedanför expansionskärlet.
Inspekterar expansionskärlet och det ser ok ut, lyfter på locket och tycker mig se att det är fuktigt även på den delen utanför hålet.
Kan det vara så att hojen gick så pass varm att det pös över vid expansionskärlet?
Nivån ligger mitt emellan min och max när den är kall. Kontrollerat nu på morgonen.
Startade hojen på morgonen och ser inget läckage dock när tempen kommer upp i 50% så är vätskenivån uppe på max.
Som sagt tidigare är det bara kylarvätska som flödat över eller kan jag ha ett allvarligt problem?
Funderat på att ta en provtur och pressa den lite för att se om det kommer läckage igen.
Vågar man dra till Kinnekulle på söndag?
För övrigt känns hojen helt som vanligt lika pigg och rapp som den alltid varit.
Tilläggas bör kanske sägas att den var inne på 2000 mila service för ca 200 mil sedan.
När jag kommer in till stan stannar jag till för att göra några ärenden och kör sakta och tempen går upp fläktarna sätter igång. Tempen låga kanske på 7-8 av den 10 gradiga skalan min hoj har. Dvs tempen gick inte i top.
När jag kör ner i garaget och stannar så ser jag att det droppat från hojen, uppskattningsvis 5-10 droppar. Känner på det med fingrarna och luktar på det. Luktar inget och känns inte som olja vilket medför att jag misstänker kylarvätska.
Dropparna kom från kåpan rakt nedanför expansionskärlet.
Inspekterar expansionskärlet och det ser ok ut, lyfter på locket och tycker mig se att det är fuktigt även på den delen utanför hålet.
Kan det vara så att hojen gick så pass varm att det pös över vid expansionskärlet?
Nivån ligger mitt emellan min och max när den är kall. Kontrollerat nu på morgonen.
Startade hojen på morgonen och ser inget läckage dock när tempen kommer upp i 50% så är vätskenivån uppe på max.
Som sagt tidigare är det bara kylarvätska som flödat över eller kan jag ha ett allvarligt problem?
Funderat på att ta en provtur och pressa den lite för att se om det kommer läckage igen.
Vågar man dra till Kinnekulle på söndag?
För övrigt känns hojen helt som vanligt lika pigg och rapp som den alltid varit.
Tilläggas bör kanske sägas att den var inne på 2000 mila service för ca 200 mil sedan.