Droppar bränsle från slang

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det där med 1200 papper och autosol är görbart med förgasare där nålventilen saknar gummitätning på själva spetsen och är helt i rostfritt. Med tiden får spetsen en "krage" som kan slipas/poleras bort. Mikuni RS förgasare är ett sådant exempel. Hårda o-ringar är bara att byta. Swedol och Biltema har o-ringssatser som kan funka med lite smörja och övertalning.
 

Nonneponke

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki rf 900r
Det där med 1200 papper och autosol är görbart med förgasare där nålventilen saknar gummitätning på själva spetsen och är helt i rostfritt. Med tiden får spetsen en "krage" som kan slipas/poleras bort. Mikuni RS förgasare är ett sådant exempel. Hårda o-ringar är bara att byta. Swedol och Biltema har o-ringssatser som kan funka med lite smörja och övertalning.

Okej. Då förstår jag! Det kanske är ett sätt värt att testa.. men känns lite lurigt att skaffa o-ringar som kanske passar.. känns som att det vore bättre med repsats där man vet att det passar.. tänker att man får ju byta nålarna till slut iaf också..
Men jäkla bra tips ifall att... tackar för det!!:)
 

Nonneponke

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki rf 900r
Okej, då har man införskaffat repsats till alla fyra förgasare. Men kan någon förklara för mig vart samtliga ska sitta, dom två största förstår jag.. Å vart ska den pyttepyttelilla oringen sitta?
Sedan tror jag inte att jag fått med någon oring där nålventilen sitter..? Alltså till själva filtret där..
 

Nonneponke

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki rf 900r
Okej, då har man införskaffat repsats till alla fyra förgasare. Men kan någon förklara för mig vart samtliga ska sitta, dom två största förstår jag.. Å vart ska den pyttepyttelilla oringen sitta?
Sedan tror jag inte att jag fått med någon oring där nålventilen sitter..? Alltså till själva filtret där..
Bifogar bild...
Screenshot_20200509-000431_Chrome.jpg
 

Nonneponke

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki rf 900r
Så här ser jag det.
1. Blocket för munstycken = packning
2. Ena munstycket = o-ring
3. O-ring till nålen
4. Packning till flottörkoppen
5. O-ring som sitter under locket till membranet.

Har jag rätt angående detta?
Mvh
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top