Drop in!

Nicke T

Mer sommar åt hojfolket!
Gick med
11 Nov 2003
Hoj
Ducati 999s ,Vespa px 200
Fö er som behöver hjälp man att kolla om blinkersen funkar,om däcken har mönster .m.m Så håller Bilprovningen på Tunbytorp öppet 26 April 16-19 Drop inn bara för MC :)

Mmm, hur är dom på bes i vås egentligen, har bara varit in i enköping och där är jag riktigt nöjd.. (blanka papper som vanligt)

Mmm, hur är dom på bes i vås egentligen, har bara varit in i enköping och där är jag riktigt nöjd.. (blanka papper som vanligt)

Dom är som alla andra bilprovningar,Åker man därifån med blankt papper så är dom skitbra.:banana
Har dom 2:or att dela ut så SUGER dom:mad:

Sätter inte min fot på Tunby igen, åker hellre till köping...

Last edited:

Jag har aldrig fått en tvåa på någon gathoj på Stenby Västerås och min första besiktning var 1982, både Sala o Enköping är också bra.

Endast nerslag på endurohojar när man inte kollat alla lampor...klantigt.

asså grejen med besiktningen är att allt ska funka på fordonet, och det ska vara i trafiksäkert skick. enligt trafiklagen.
är den inte det så får man underkänt,

jag brukar se till så att hojen är funkis innan jag åker till besiktningen, det är ett rättså bra tips, då slipper man åka dit igen, får så jävla kul är det inte.

har bes på stenby, enköping och flen, alla har gjort sitt jobb,
dock var Flen roligast, eftersom jag övningskörde dit och göran persson var där och besiktade båtkärra.

asså grejen med besiktningen är att allt ska funka på fordonet, och det ska vara i trafiksäkert skick. enligt trafiklagen.
är den inte det så får man underkänt
moraltantvarning?? :tuttar

nu var det kanske mer 'hur petiga' och kunniga är dom??
killen som besiktade min i enköping åkte själv sporthoj
och var mycket kunnig och informativ. att åka med bristande
fordon är inget jag rekommenderar eller strävar efter, om man nu
bortser från ljudnivån..

bortser från ljudnivån..

ja, jag har lite dåligt samvete för att jag är så moraltantig vid min unga ålder...

Tycker bara dom är allmänt otrevliga på Tunby, så därför åker jag till Köping istället..

...lite tykna västeråsare är inget som enbart drabbar bilprovningen, det fenomenet slår igenom lite varstans. :hihi

bortser från ljudnivån..

De är kunniga o insatta det är inga problem att resonera o få "tips" på vad som skulle kunna gett en anmärkning.

Besiktningen på Tunby är precis som på alla andra ställen, kommer man dit och är trevlig så går det att resonera med dom. :tummenupp

De är kunniga o insatta det är inga problem att resonera o få "tips" på vad som skulle kunna gett en anmärkning.

Besiktningen på Tunby är precis som på alla andra ställen, kommer man dit och är trevlig så går det att resonera med dom. :tummenupp
Ja, jag har haft den uppfattningen när det gäller att besikta bilen där, men hojen har aldrig råkat ut för det, därav min förfrågan, men vi får väl göra ett försök då, om jag fått till bitarna tills dess.

Jag ser bes. som en intressant inrättning...
Kommer dom att hitta de saker jag själv vet om, och skulle se som tveksamt eller direkt dåligt? :D
Har man kört med "1000kr bilar" med halva verkstan å reservdelar i kofferten, på den tiden då man tog körkortet så vet man hur saker går till :näsblod

Men jag vet att dom som jobbar där, ibland råkar ju ut för praktrövar som försöker få igenom direkt trafikfarliga fordon, och kundjävlarna blir direkt aggresiva när de får nedslag och påpekande att dom måste fixa sakerna.
Personalen blir då kallade för idioter, puckon, rasister och annat på andra språk...

Sööping har iaf den roligaste personalen :)

Jag ser bes. som en intressant inrättning...
Kommer dom att hitta de saker jag själv vet om, och skulle se som tveksamt eller direkt dåligt? :D
Har man kört med "1000kr bilar" med halva verkstan å reservdelar i kofferten, på den tiden då man tog körkortet så vet man hur saker går till :näsblod

Men jag vet att dom som jobbar där, ibland råkar ju ut för praktrövar som försöker få igenom direkt trafikfarliga fordon, och kundjävlarna blir direkt aggresiva när de får nedslag och påpekande att dom måste fixa sakerna.
Personalen blir då kallade för idioter, puckon, rasister och annat på andra språk...

Sööping har iaf den roligaste personalen :)

Japp, de lyckades med konststycket att köra av Ljuddlämparen på min 205 gti en gång på slutet av 80 talet el början av 90 då de glömde vaggan under bilen så den fastnade i sen skarv och slet itu systemet.(nu lät jag så där jävla gammal igen)de fick panikmeka 3 st bilprovningsgubbar. Och ÄNDÅ fick jag ombesiktining..:mad::D

Denna drop in, det är alltså besiktning? Det är inte sådan där "förbesiktning" som finns, där det kollas om hojen är redo för besiktning?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti