Snubbii1
Ny medlem
tack.. äntligen ett svar jag längtat efter...
precis.. jag kommer att vänta och se vad som händer... tror också nämligen att det kommer att ta en stund för svenska polisen och fixa med detta.. dom är ju inte kända för att vara snabba med sånt här...
om det inte fungerar och jag kommer undan är det givetvis bara hinka upp stålars...
mvh
Hej.
Jag skal pröva at skriva det hele på svensk, men ber om ursäkt om det inte blivar rätt med språket.
Det är ju inte helt samma sak i Danmark som i Sverige. I Dk är det ägaren av et fordon som får betale bötas lappen om man inte kan identificere den som har kört. Men nu är är det inte bare filmen som gäller i dk, men ochså den polisman som du har pratat med när han skrev upp dig. Och han har ju set dit körkortnr, så brukar man inte kunne göra så mycket i Dk, tyvärr. Om det hade varit kamera, då hade du kunne säga at det inte var du som körte när dom hade skickat et foto till det svenska polis. Men nu när du inte har skrevet på eller erkännt at det var du som körte, så skickar dom et brev med en böteslap til det svenska polis och där kan du eller inte erkänna det. Men om du inte erkännar det så brukar man at bliva ställt för en dommer (rätten) i DK.
Kanske du har tur.