Hej!
Önskar lite hjälp med byte av drivpaket och främst kortning av kedjan och hur jag ska tänka där.
Jag har en ZX10R -04 som jag håller på att bygga om till banhoj och som var i behov av ett nytt drivpaket. Köpte orginal storlek på drev (17/39) men vet inte hur mycket jag ska korta ner kedjan (den är alldeles för lång nu även med justeringen längst bak i svingen).
Hur ska jag tänka? Om jag drevar den för svenska banor så kommer jag ju förmodligen inte dreva för högre toppfart i alla fall. Och då kommer jag ju behöva "mer" kedja om jag går upp i drevstorlek bak. Är det dumt då att korta den så pass lite att den är långt bak i justeringen på svingen nu? Då har man ju några länkar att spela på menar jag?
Å andra sidan så kanske den slackar en del nu i början och så är jag tvungen att korta ner en länk bara för att jag redan är så långt bak i justeringen..
Eller är mitten lämpligast?
Kanske blev rörigt men hoppas någon förstår och har en idé
Önskar lite hjälp med byte av drivpaket och främst kortning av kedjan och hur jag ska tänka där.
Jag har en ZX10R -04 som jag håller på att bygga om till banhoj och som var i behov av ett nytt drivpaket. Köpte orginal storlek på drev (17/39) men vet inte hur mycket jag ska korta ner kedjan (den är alldeles för lång nu även med justeringen längst bak i svingen).
Hur ska jag tänka? Om jag drevar den för svenska banor så kommer jag ju förmodligen inte dreva för högre toppfart i alla fall. Och då kommer jag ju behöva "mer" kedja om jag går upp i drevstorlek bak. Är det dumt då att korta den så pass lite att den är långt bak i justeringen på svingen nu? Då har man ju några länkar att spela på menar jag?
Å andra sidan så kanske den slackar en del nu i början och så är jag tvungen att korta ner en länk bara för att jag redan är så långt bak i justeringen..

Eller är mitten lämpligast?
Kanske blev rörigt men hoppas någon förstår och har en idé
