Drivpaket Suzuki Bandit 1200

Sajolle

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
Suzuki Bandit 1200 01
Hej.
Jag har stött på ett stort problem som ingen, hittills, verkstad kunnat hjälpa mig med eller hört talas om.
Jag ska byta drivpaket och FÅR INTE BORT MUTTERN TILL MOTORDREVET!! Har prövat allt, värma, kollat att det är rätt gänghåll, mutterknackare med tryckluft och använt hylsa och en 60 cm långt spärrskaft (verktyg för traktor) lagt hela kroppsvikten (90 kilo) på skaftet men det som hänt är att hojen lyfte och röret som låste bakhjulet kröktes.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Snälla!

Återstår väl bara att spräcka den? Dåligt med utrymme kanske men en dremel kommer kanske in?

Du har kollat att låsringen som sitter bakom muttern och är uppvikt mot kanten på muttern är utbockad mot själva drevet? Iofs fick jag nästan blodsmak när jag skulle byta på min numera sålda bandit1200.

Yes, kollat låsringen, så där är det helt ok. Men jag kan inte begripa hur den kan sitta så. Det blir nog som Widescreen föreslår, att spräcka den. Och hittills har jag varit farligt nära bråck, hjärnblödning och en konstant blodsmak :(:rodnar

Det är vanlig höger- fin-gänga som enklast tas bort mha mutterpicka (mot-urs). Värm till ca 90 grader om du ser spår av låsvätska.

Back