Driftsäkraste 125 sporthojen?

uggla skrev:
skulle tippa på cbr 125 04a....


det är det ju ingen som vet än... :tungan

Tzr:en håller bra om man bara ser till å hålla ordning på grejorna... slarvar man så skiter det sig oavsett vilken hoj man har.
 
Fluxir skrev:
det är det ju ingen som vet än... :tungan

Tzr:en håller bra om man bara ser till å hålla ordning på grejorna... slarvar man så skiter det sig oavsett vilken hoj man har.


Precis, min har hållt hela tiden jag har haft den.

Tror det enda som har pajjat på min var en kylslang som lossnade vilket ledde till ett stort ångmoln i mitt garage när jag kom hem. :gnissla


Som tur var så lossnade den precis innan jag kom hem.

Plus att en lampa har pajjat men hur ska man kunna underhålla en lampa. :va
 
Fluxir skrev:
det är det ju ingen som vet än... :tungan

Tzr:en håller bra om man bara ser till å hålla ordning på grejorna... slarvar man så skiter det sig oavsett vilken hoj man har.



ja men jag tror på den...Tror den kommer vara jävligt pålitlig
 
uggla skrev:
ja men jag tror på den...Tror den kommer vara jävligt pålitlig


5års garanti också, så det kostar ju inte om den går sönder. Om det inte är sitt eget fel.
 
Visst, CBR`ens motor kanske håller bäst på så sätt. Men det finns ändå mycket som kan strula, så bara för det är 4-takt ska man nog inte satsa allt på den :)
 
Solid snake skrev:
Precis, min har hållt hela tiden jag har haft den.

Tror det enda som har pajjat på min var en kylslang som lossnade vilket ledde till ett stort ångmoln i mitt garage när jag kom hem. :gnissla


Som tur var så lossnade den precis innan jag kom hem.

Plus att en lampa har pajjat men hur ska man kunna underhålla en lampa. :va


var det en av slangarna till förgasarn??
 
Fluxir skrev:
jopp, dock på motortrafikled i 120... så det blev varmt å det hela slutade såhär...

haha jag låg i princip stumt med dt125an i drygt 10mil (körde tot 27mil på lite drygt 3tim) varvade visserligen bara 8500-9000rpm men den höll hela vägen :yoparty samma motor som tzr:en men annan portning
 
Last edited:
Fluxir skrev:
jopp, dock på motortrafikled i 120... så det blev varmt å det hela slutade såhär...


Shit, tändstiftet måste ha varit en svets.

Märkte du inget på tempmätaren?
 
Messiah skrev:
haha jag låg i princip stumt med dt125an i drygt 10mil (körde tot 27mil på lite drygt 3tim) varvade visserligen bara 8500-9000rpm men den höll hela vägen :yoparty samma motor som tzr:en men annan portning
okey, jag var ute igår o körde lite vilse så det blev ca 25mil virrande runt på motorvägar och allt möjligt. 25mil, snitta 120km/h ca 7750rpm (tror att det var 7750rpm, kanske var 8000rpm??) men det gick bra, nu vet man iallfall att cykeln håller för lite längre turer :tummenupp
 
mm, tzr:en är stabil och håller ihop bra.... men som sagt, det gör de flesta med rätt underhåll
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top