Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:På pallen om allt klaffar med tankningar och mekanik.
DP #70 skrev:På en Aprilia byter man tank istället för att stanna och tanka, förutsatt att man fortfarande får göra så.
Jag har en sån här mojäng på min: http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=1057DP #70 skrev:På en Aprilia byter man tank istället för att stanna och tanka, förutsatt att man fortfarande får göra så.

Torkel skrev:Jag har en sån här mojäng på min: http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=1057
Tillsammans med Öjerts modell av sprintlås för tanken så tar det max 10 sekunder att byta tank...![]()
Just shutoff är den stora skillnaden, det droppar inte när du tar bort tanken. Ska du tömma tanken så får man ta bort slangen från kranen som vanligt.Nyteknik skrev:Vad skiljer en sådan "Fuel Line Quick Disconnect w/ Shutoff" från en vanlig klämma som man inte behöver verktyg för att ta av från slangen?
och
Vad är ett sprintlås av "Öjerts modell"?
Vill gärna veta eftersom jag har tänkt fixa en så smidig lösning som möjligt för att ta bort och sätta dit tanken på min Honda 250.
Torkel skrev:Just shutoff är den stora skillnaden, det droppar inte när du tar bort tanken. Ska du tömma tanken så får man ta bort slangen från kranen som vanligt.
Ett sprintlås av Öjerts modell är en "pinne" med hål i för en sprint. Ersätter insexskruven som sitter på RS'en original. Ska nog tillverka något liknande själv i vinter.
Den del av kopplingen som sitter på kranen tätar så det droppar inte alls serru! Det är liksom det som är vitsen med shutoff... Den stora fördelen med snabbkopplingen är annars just att den är snabb, ett tryck och den är isär utan dropp och stänk och utan att man behöver balta med att kränga av/på bränsleslangen.Nyteknik skrev:Droppar inte? Men var tar då den soppa som finns mellan kranen och kopplingen vägen när man tar bort tanken?
Torkel skrev:Den del av kopplingen som sitter på kranen tätar så det droppar inte alls serru! Det är liksom det som är vitsen med shutoff... Den stora fördelen med snabbkopplingen är annars just att den är snabb, ett tryck och den är isär utan dropp och stänk och utan att man behöver balta med att kränga av/på bränsleslangen.
Den har jag på min Überkittade Kawwa.Nyteknik skrev:Det var det jävligaste, hade jag ingen aning om. Finns det andra ställen att köpa den ifrån än din länk?
Nyteknik skrev:Det var det jävligaste, hade jag ingen aning om. Finns det andra ställen att köpa den ifrån än din länk?
kk racing har dessaNyteknik skrev:Det var det jävligaste, hade jag ingen aning om. Finns det andra ställen att köpa den ifrån än din länk?
GSXR1100R skrev:Teama med moppe Chris nu och visa att det går.
Nyteknik skrev:Det var det jävligaste, hade jag ingen aning om. Finns det andra ställen att köpa den ifrån än din länk?
Bj.O.rn skrev:Eller också köper man en ducati gathoj
/B
Nyteknik skrev:Varför har man gjort det så enkelt att demontera tanken på Ducati?
Samma anledning som gör att CBR1000RR har kassettväxellåda. Pjåår räjjsing.Nyteknik skrev:Varför har man gjort det så enkelt att demontera tanken på Ducati?
Kan han inte köra 250Nyteknik skrev:Han kan ju inte köra 250 och med hans 125 är det knappast någon idé. Synd, hade varit kul.
är det för mycket power eller...GSXR1100R skrev:Kan han inte köra 250är det för mycket power eller...
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!