Driftsäkerhet

GSXR1100R skrev:
Jag visste att du skulle fega ur, mycket snack och liten småtaktsverkstad som vanligt.

Jag körde 3 ERF, 1 R-1000 samt 2 klubbrace i år, vad körde du?

:hihi

SM, du vet de tävlingarna du inte har en chans att kvala till......
 
Chris Ash skrev:
SM, du vet de tävlingarna du inte har en chans att kvala till......
Berätta vilken plats du kom på i dina 2 race :rofl

R-1000 har INTE SM status ens.

125R har inga utkvalningar. :kocko
 
oFFkeFF skrev:
Det är ju iofs redan bevisat, men visst skulle det vara kul. Kan ju höra mig för om någon annan är på. Nordgren kanske är sugen igen ;)

Jag lekte med tanken att använda racern redan 2000 (efter att ha kört 6-timmars med 600-diesel på A-torp). Tyvärr blev det aldrig av då, men om nå´n annan också är med så - YES!
 
racerskalman skrev:
Jag lekte med tanken att använda racern redan 2000 (efter att ha kört 6-timmars med 600-diesel på A-torp). Tyvärr blev det aldrig av då, men om nå´n annan också är med så - YES!
Yes äntligen en som vill och vågar :tummenupp
 
Jag är lätt på och visar tvåtaktens överlägsenhet!!!!!!
 
sleven skrev:
Jag är lätt på och visar tvåtaktens överlägsenhet!!!!!!
Teama med Räcerskalman då, hade varit kul att se om det går :tummenupp

ps vår mopperäcer rullade inte en enda meter i år, vi hann aldrig fixa den pga all RR, hur gick det för er i år?
 
GSXR1100R skrev:
Berätta vilken plats du kom på i dina 2 race :rofl

R-1000 har INTE SM status ens.

125R har inga utkvalningar. :kocko

Jag körde fem race.

Du menar att det är mer imponerande att inte kvala för att det inte har SM-status? Jag ligger ca fyra sekunder efter Sverigetoppen på Knutstorp i min klass. Hur långt efter är du?
 
Chris Ash skrev:
Jag körde fem race.

Du menar att det är mer imponerande att inte kvala för att det inte har SM-status? Jag ligger ca fyra sekunder efter Sverigetoppen på Knutstorp i min klass. Hur långt efter är du?
Fem varv
 
GSXR1100R skrev:
Teama med Räcerskalman då, hade varit kul att se om det går :tummenupp

ps vår mopperäcer rullade inte en enda meter i år, vi hann aldrig fixa den pga all RR, hur gick det för er i år?


Jodå.. Det gick väl så bra det kan gå med det materialet jag har(gammalt mög) (Skånska?). Utvecklingen har gått framåt i rasande takt, vilket innebär att flertalet åker med rs 125 chassien och vattenkylda derbimotorer som leverar ca 20 bakhjulshästar. :näsblod
Det finns även ett par stycken metrakit som är med och åker och dom kostar ju bara sisådär 55000:- så jag tänkte börja med något billigare som rr tex. :tungan

Så jag har tagit licens och köpt en Aprilia, så nu ska vi se om man hänger med på likvärdigt material?

Ps. Får man se dej i kungaklassen nästa år? Ds.

/ Sleven
 
sleven skrev:
Jodå.. Det gick väl så bra det kan gå med det materialet jag har(gammalt mög) (Skånska?). Utvecklingen har gått framåt i rasande takt, vilket innebär att flertalet åker med rs 125 chassien och vattenkylda derbimotorer som leverar ca 20 bakhjulshästar. :näsblod
Det finns även ett par stycken metrakit som är med och åker och dom kostar ju bara sisådär 55000:- så jag tänkte börja med något billigare som rr tex. :tungan

Så jag har tagit licens och köpt en Aprilia, så nu ska vi se om man hänger med på likvärdigt material?

Ps. Får man se dej i kungaklassen nästa år? Ds.

/ Sleven
Jag har faktiskt aldrig provat 250SP, kanske ska testa Boxers 250SP nästa år på nån träning iaf.
 
oFFkeFF skrev:
Det är ju iofs redan bevisat, men visst skulle det vara kul. Kan ju höra mig för om någon annan är på. Nordgren kanske är sugen igen ;)

Jag är helt klart på om det ska köras ERF med 2-takt, oavsett det är racer eller SP 250. :tummenupp :yoparty

2000 körde vi två ERF med en Aprilia RS.
Första racet som jag, Freddy Papunen och Martin Roos körde gick inte riktigt som vi tänkt, vi var tvungna att bryta pga fel bensin, hojen gick lite för varm.

Andra racet körde jag och Stefan Olgarsson, då körde vi på rätt bensin och följdaktligen kom vi i mål.
Vi kom 12:a, då hade vi tappat ca 20 min pga att vi inte böt gasrullen innan vi startade utan vi böt den under racet (inte bra).

Man kan ha kul med en SP 250 hoj på ett ERF, helst när man rundar dieselhojarna på yttern i kurvorna. :banana
 
Jag vet en snabb förare från Örebro som säkert är på, inte jag således, men Ako.
Ett team med DP #70, Ako och Racerskalman på lämplig hoj skulle helt klart ha potenial att spöa många diesellok.
Jag är på men det sinkar teamet mest pga min sölighet.

Jag förstår att GSXR1110000RR skrev RD250 som hoj för det är det enda han skulle ha en chans att spöa på banan....
 
Upp till bevis tvåtaktsmafian
Vi vill alla se när ni kör ifrån alla dieslar med era knivskarpa tvitaktare om inte så bara för nöjet att få tyst på Valmers :tungan

Det har ju bevisats på Isle Of Man att det visst går att få en 250R att hålla åtminstone 6x6mil=36 utan att åka med alltför fjollig bestyckning och tändning.
En sak jag dock noterade var att efter 36 mil hade flertalet cyklar uppenbara problem att klara en bullerkontroll, vore ju lite trist att åka fast i en bullermätning för att all ljudämparull har brunnit upp :huvet
 
Borsiin JR skrev:
Upp till bevis tvåtaktsmafian
Vi vill alla se när ni kör ifrån alla dieslar med era knivskarpa tvitaktare om inte så bara för nöjet att få tyst på Valmers :tungan

Det har ju bevisats på Isle Of Man att det visst går att få en 250R att hålla åtminstone 6x6mil=36 utan att åka med alltför fjollig bestyckning och tändning.
En sak jag dock noterade var att efter 36 mil hade flertalet cyklar uppenbara problem att klara en bullerkontroll, vore ju lite trist att åka fast i en bullermätning för att all ljudämparull har brunnit upp :huvet
Ljuddämpningen kan bli ett problem på en räcer, det är strikta krav på ett ERF.
 
GSXR1100R skrev:
Ljuddämpningen kan bli ett problem på en räcer, det är strikta krav på ett ERF.

Går ganska enkelt att lösa med lite längre ljuddämpare.
Måste vara väl tillverkade dock så de inte blåser ut ullen alltför fort.
Men vet vart det finns att hämta, dock kanske det inte går som "originaldämpare" ;)
 
oFFkeFF skrev:
Går ganska enkelt att lösa med lite längre ljuddämpare.
Måste vara väl tillverkade dock så de inte blåser ut ullen alltför fort.
Men vet vart det finns att hämta, dock kanske det inte går som "originaldämpare" ;)
Säkrast att kolla med Hans Brånalt, han vet eftersom han körde ERF tvåtakt för ett par år sedan.
 
GSXR1100R skrev:
Säkrast att kolla med Hans Brånalt, han vet eftersom han körde ERF tvåtakt för ett par år sedan.
Jepp, 6-timmar på Anderstorp med min Aprilia t.o.m (om han körde med Lodnert vill säga).
Perra Johannesson, Lasse Öjert och Daniel Persson (DP#70) och en Aprilia RS250 och vi snackar tider runt 1.05-1.06 på Knutstorp, 1.47 på Anderstorp och 1.13-1.14 på Karlskoga. Var hamnar man ungefär på de tiderna om man räknar ihop det bland de övriga dieselloken med stereo, framflyttade fotpinnar och dragkrok för husvagnen? :va
(Kom på att man får sätta på slicks och effektsystem också, dra genast av en sekund eller nåt från tiderna ovan! :7peta )
 
Last edited:
Torkel skrev:
Jepp, 6-timmar på Anderstorp med min Aprilia t.o.m (om han körde med Lodnert vill säga).
DP#70, Watz och Ako och en Aprilia RS250 och vi snackar tider runt 1.05-1.06 på Knutstorp, 1.47 på Anderstorp och 1.13-1.14 på Karlskoga. Var hamnar man ungefär på de tiderna om man räknar ihop det bland de övriga dieselloken med stereo, framflyttade fotpinnar och dragkrok för husvagnen? :va
På pallen om allt klaffar med tankningar och mekanik.
 
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Back
Top