Drevning R1.

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Någon som kan tipsa om en bra drevning på R1-99 för kombinerad bankörning och gata?
Ska byta drivpaket o tänkte isf passa på att dreva om.
Är inte så beroende av att den ska gå fort på landsväg, hellre rätt drevad för bana :D
Vet att det skiljer sig väldigt på olika banor (åkte på några banor i somras) men kommer nog inte byta drev för varje gång det blir bankörning.
Har hört att dreva ner 1 kugg fram o dreva upp 2 bak är en bra lösning som funkar??
Tips och råd tack :Bugar
/Leffe

leffe75 skrev:
Någon som kan tipsa om en bra drevning på R1-99 för kombinerad bankörning och gata?
Är inte så beroende av att den ska gå fort på landsväg, hellre rätt drevad för bana :D
Vet att det skiljer sig väldigt på olika banor (åkte på några banor i somras) men kommer nog inte byta drev för varje gång det blir bankörning.
Har hört att dreva ner 1 kugg fram o dreva upp 2 bak är en bra lösning som funkar??
/Leffe

Ja, om målet är att ha den bra drevad för bana så tror jag din idé om 1 mindre fram/2 upp bak är rätt bra. Men det skiljer sig ju lite från exemplar till exemplar. Jag drevade ner min R1:a (-99) 2 kugg fram och jag tror knappt jag varvade ur den på 6:an ens på Anderstorp...men jag har för mig att andra R1:or var tvungna att ha annan drevning där. På övriga banor i landet så är det ju inga problem. Där gäller det väl mer att hitta en drevning som gör att du slipper växla på konstiga ställen.

leffe75 skrev:
/Leffe

Knutstorp 14-46
Sviestad 15-45
A-torp 16-45
F-berg 15-47
Karlskoga 15-46

Funkade fint för mig... Det viktigaste är ju att det stämmer, att man inte MÅSTE växla när man INTE vill växla
MEn en R1:a har ju mos så det räcker så en växel upp eller ner spelar kanske ingen roll... men det ska kännas GÔTT! Åsså får det ju gärna varva ut i änden på rakan åxå....
Lycka till

magnus_moss skrev:
0 Knutstorp 14-46
1 Sviestad 15-45
4 Karlskoga 15-46
3 F-berg 15-47
2 A-torp 16-45
Räknenisse:
ger utväxlingar (högre --> lägre)
utv diff %
2 2.81
1 3.00 6.7
4 3.07 2.2
3 3.13 2.2
0 3.29 4.9

/u

Tack för era tips :Bugar

Tror nog att det blir 1 kugg ner fram och 2 upp bak, vi (jag) i norrland kommer nog åka en del på midlanda, kanske mo i rana, virtasalmi o kemora (fin) i sommar, ev nån sväng neröver till gotland ring!!
Men som sagt vore det för att satsa BARA på racing så skulle jag nog ha en uppsättning med drev så man kunde byta o prova sig fram, nu blir det ju gatkörning åxå så jag kör "snålvarianten" tills vidare!!

/Leffe

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...