Drevning R1.

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Någon som kan tipsa om en bra drevning på R1-99 för kombinerad bankörning och gata?
Ska byta drivpaket o tänkte isf passa på att dreva om.
Är inte så beroende av att den ska gå fort på landsväg, hellre rätt drevad för bana :D
Vet att det skiljer sig väldigt på olika banor (åkte på några banor i somras) men kommer nog inte byta drev för varje gång det blir bankörning.
Har hört att dreva ner 1 kugg fram o dreva upp 2 bak är en bra lösning som funkar??
Tips och råd tack :Bugar
/Leffe
 
leffe75 skrev:
Någon som kan tipsa om en bra drevning på R1-99 för kombinerad bankörning och gata?
Ska byta drivpaket o tänkte isf passa på att dreva om.
Är inte så beroende av att den ska gå fort på landsväg, hellre rätt drevad för bana :D
Vet att det skiljer sig väldigt på olika banor (åkte på några banor i somras) men kommer nog inte byta drev för varje gång det blir bankörning.
Har hört att dreva ner 1 kugg fram o dreva upp 2 bak är en bra lösning som funkar??
Tips och råd tack :Bugar
/Leffe

Ja, om målet är att ha den bra drevad för bana så tror jag din idé om 1 mindre fram/2 upp bak är rätt bra. Men det skiljer sig ju lite från exemplar till exemplar. Jag drevade ner min R1:a (-99) 2 kugg fram och jag tror knappt jag varvade ur den på 6:an ens på Anderstorp...men jag har för mig att andra R1:or var tvungna att ha annan drevning där. På övriga banor i landet så är det ju inga problem. Där gäller det väl mer att hitta en drevning som gör att du slipper växla på konstiga ställen.
 
leffe75 skrev:
Någon som kan tipsa om en bra drevning på R1-99 för kombinerad bankörning och gata?
Ska byta drivpaket o tänkte isf passa på att dreva om.
Är inte så beroende av att den ska gå fort på landsväg, hellre rätt drevad för bana :D
Vet att det skiljer sig väldigt på olika banor (åkte på några banor i somras) men kommer nog inte byta drev för varje gång det blir bankörning.
Har hört att dreva ner 1 kugg fram o dreva upp 2 bak är en bra lösning som funkar??
Tips och råd tack :Bugar
/Leffe

Knutstorp 14-46
Sviestad 15-45
A-torp 16-45
F-berg 15-47
Karlskoga 15-46

Funkade fint för mig... Det viktigaste är ju att det stämmer, att man inte MÅSTE växla när man INTE vill växla
MEn en R1:a har ju mos så det räcker så en växel upp eller ner spelar kanske ingen roll... men det ska kännas GÔTT! Åsså får det ju gärna varva ut i änden på rakan åxå....
Lycka till
 
magnus_moss skrev:
0 Knutstorp 14-46
1 Sviestad 15-45
4 Karlskoga 15-46
3 F-berg 15-47
2 A-torp 16-45
Räknenisse:
ger utväxlingar (högre --> lägre)
utv diff %
2 2.81
1 3.00 6.7
4 3.07 2.2
3 3.13 2.2
0 3.29 4.9

/u
 
Tack för era tips :Bugar

Tror nog att det blir 1 kugg ner fram och 2 upp bak, vi (jag) i norrland kommer nog åka en del på midlanda, kanske mo i rana, virtasalmi o kemora (fin) i sommar, ev nån sväng neröver till gotland ring!!
Men som sagt vore det för att satsa BARA på racing så skulle jag nog ha en uppsättning med drev så man kunde byta o prova sig fram, nu blir det ju gatkörning åxå så jag kör "snålvarianten" tills vidare!!

/Leffe
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top