Drevning på Anderstop

Selinder

Medlem
Gick med
28 Aug 2009
Ort
Tranås
Hoj
ZX10r-08,RGV 250 VJ23,CBR 1000rr-09
Vad kör ni med för drevning på Anderstorp på en cbr 600-07 ?
Ska köra med Actionpics där snart.
Även på andra banor är intressant.
 

Brutale

Medlem
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag hade -1 fram och original bak. Innan jag släppte av vid avsmalnignen på flygrakan så hade jag ca 300rpm kvar på min moppe.
Tror dom flesta 600 åker liknande set up.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Dreva för en toppfart omkring 245-250 så kommer du klara dig bra. Mycket mer orkade inte min med iaf. Kan även ha haft att göra med sopig utgång ur första kurvan med dock...
 

Brutale

Medlem
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Dreva för en toppfart omkring 245-250 så kommer du klara dig bra. Mycket mer orkade inte min med iaf. Kan även ha haft att göra med sopig utgång ur första kurvan med dock...
Jag hade med 1 riktigt sopig utgång :mad:
Tror dock teoretisk toppfart var nästan exakt 250, hade +1 i bak första passet men då slog den i stoppet...
 

Marcus

#27 SST600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2009, KTM EXC-F 350 2018
Jag hade -1 fram och original bak. Innan jag släppte av vid avsmalnignen på flygrakan så hade jag ca 300rpm kvar på min moppe.
Tror dom flesta 600 åker liknande set up.

Körde samma på R6:an.
Man kan gå upp nån kugg bak och offra lite toppfart de sista metrarna på rakan om det blir bättre utväxling på andra partier, så man slipper växla i fel lägen. Beror ju på körstil o kurvhastighet mm, så det blir väldigt individuellt.
 

drovy

Ps. guess what
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Ludvika
Hoj
Honda CBR600RR, Suzuki SV650-06, Yamaha R6-08
Hoppade lite mellan 15-42 och 15-43 nu under sm-helgen. För mig fungerade 15-43 bäst. Var lite för långsam för 42 ut ur de längre kurvorna & hamnade lite mitt emellan på växelval då.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Började med 15-45 körde 2 varv insåg det var vansinne,
Drevade om till 15-43 och varvade ut långt innan broms på rakan.
Drevade till 15-42 och 112 länkar och varvade ut ca 70 meter innan jag gick på broms toppfart 250 Km/h enl gpsen.
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Började med 15-45 körde 2 varv insåg det var vansinne,
Drevade om till 15-43 och varvade ut långt innan broms på rakan.
Drevade till 15-42 och 112 länkar och varvade ut ca 70 meter innan jag gick på broms toppfart 250 Km/h enl gpsen.

Körde med samma drevning när jag hade cbr600rr... om fetemotvinden på rakan så gick jag upp en kugg bak.
 

Selinder

Medlem
Gick med
28 Aug 2009
Ort
Tranås
Hoj
ZX10r-08,RGV 250 VJ23,CBR 1000rr-09
Tack för alla svar! :banana Testar 15-43 då bör det gå åka på trean i de långa kurvorna om
jag inte har helt fel:va
 
Nyheter
Triumph Street Scrambler Sandstorm edition

Triumph har presenterat den...

Kraftsamling för säkrare mc-trafik

Inför årets mc-säsong stärk...

Bike på Gotland Ring med M 1000 RR

Idag fick vi bekanta oss li...

Custom Bike Show, ready, steady…

Twin Club i Norrtälje flagg...

Bike på BMW M-Event på Gotland Ring

Bike fick en exklusiv inbju...

Rotebro-Timbuktu ToR

År 2017 blev Johan Gustafss...

Snabbt MotoGP på Portimao

Den inledande Pole-starten ...

Provkörning: Yamaha MT-09

Yamaha MT-09 var den första...

MC Collection på Tidö Slott öppnar portarna!

Pressrelease, Stockholm 202...

Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen Edition

Triumph har släppt en Steve...

Top