Drevning, hur funkar det?

Ozzie skrev:
No probs. Min varvar som sagt var 4500 i 90, dvs 5000 i 100, 10000 i 200 osv osv. Orginaldrevning. Jag lever än...
För vardagsbruk så är det inga problem. Redan i 100 blås så stör man sig mer på vindbruset. (Ja, jag kör orginalsystem->Onsdagskörningar på sviestad)
Ädith: Ahh, såg att han svarat för sig själv. Där har du förklaring till skillnaden.

okej, man tackar så mkt, blir nog att gå upp till sådär 50-52 bak, ska fundera lite på det å kolla upp drev, kedja å liknande.
 
Jag har drevat både 11:an (ett kugg fram)och TTR:en.(en salig blandning av 14/15 fram och 42/45/48 bak)

Men har bytt tillbaka till orginal igen på 11:an,kändes som jag fick en växel till
och den lättar lika lätt för det.

TTR:en går bäst på 14/42 dvs det minsta bakdrev som fanns hos duells.
Går att plocka upp på trean med lite vilja.


Vad vill jag då säga med detta?

Behåll orginaldrevning och slipp surret,måste du dreva gå upp ett par kugg bak det räcker.

Testa istället att tänka igenom din körstilen det gör nog mer för både bakhjulsåkat,kurvegenskaperna och rappheten/snabbheten det är iaf min erfarenhet.
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top