Drevning, hur funkar det?

Ozzie skrev:
No probs. Min varvar som sagt var 4500 i 90, dvs 5000 i 100, 10000 i 200 osv osv. Orginaldrevning. Jag lever än...
För vardagsbruk så är det inga problem. Redan i 100 blås så stör man sig mer på vindbruset. (Ja, jag kör orginalsystem->Onsdagskörningar på sviestad)
Ädith: Ahh, såg att han svarat för sig själv. Där har du förklaring till skillnaden.

okej, man tackar så mkt, blir nog att gå upp till sådär 50-52 bak, ska fundera lite på det å kolla upp drev, kedja å liknande.
 
Jag har drevat både 11:an (ett kugg fram)och TTR:en.(en salig blandning av 14/15 fram och 42/45/48 bak)

Men har bytt tillbaka till orginal igen på 11:an,kändes som jag fick en växel till
och den lättar lika lätt för det.

TTR:en går bäst på 14/42 dvs det minsta bakdrev som fanns hos duells.
Går att plocka upp på trean med lite vilja.


Vad vill jag då säga med detta?

Behåll orginaldrevning och slipp surret,måste du dreva gå upp ett par kugg bak det räcker.

Testa istället att tänka igenom din körstilen det gör nog mer för både bakhjulsåkat,kurvegenskaperna och rappheten/snabbheten det är iaf min erfarenhet.
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top