Drevning/ fjädring 525 EXC -05

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Skulle vara tacksam för lite svar angående fjädrings inställningar o drevning vid motard körning med KTM 525 EXC -05

Mvh MANGAN
 
MANGAN skrev:
Skulle vara tacksam för lite svar angående fjädrings inställningar o drevning vid motard körning med KTM 525 EXC -05

Mvh MANGAN

Jag köpte nya fjädrar både fram och bak till min, blev mycket bättre samt bytte till en trögare olja i framdämparna.

Drevningen jag kör med är 14 fram och 50 bak.
 
liljekvist skrev:
Jag köpte nya fjädrar både fram och bak till min, blev mycket bättre samt bytte till en trögare olja i framdämparna.

Drevningen jag kör med är 14 fram och 50 bak.
Jag fick min ombyggd, andra fjädrar och shims, det är enda sättet få det bra på riktigt. :tummenupp

Kör du 14-50 på Sviestad också?
Hur går det med din amerikanska SMR?
 
Last edited:
RookieSM skrev:
Jag fick min ombyggd, andra fjädrar och shims, det är enda sättet få det bra på riktigt. :tummenupp

Kör du 14-50 på Sviestad också?
Hur går det med din amerikanska SMR?


Sviestad kör jag 14-45. Kommer in i hamnen om två veckor :banana så då blir det att meka dit veven och cylinder och kolv sen gasa :)
 
liljekvist skrev:
Sviestad kör jag 14-45. Kommer in i hamnen om två veckor :banana så då blir det att meka dit veven och cylinder och kolv sen gasa :)
Hehe, efter Beviks alltså, bra! :hihi
 
Vilken drevning är optimal om man vill åka lite gata också då?? :confused:
Verkar som man får köpa ett helt gäng drev :tungan

Mvh Mangan
 
MANGAN skrev:
Vilken drevning är optimal om man vill åka lite gata också då?? :confused:
Verkar som man får köpa ett helt gäng drev :tungan

Mvh Mangan
Köp 15/45 då. Jag kör väg med 14/45 och är nöjd med det. ska man åka lite lungt på vägen så är nog 15 fram att föredra.
 
liljekvist skrev:
Köp 15/45 då. Jag kör väg med 14/45 och är nöjd med det. ska man åka lite lungt på vägen så är nog 15 fram att föredra.


okej, Tack för svaret, problemet är bara det att 15 drev får man spränga dit ju (kör med alu skyddet melaln drev o motorhalvan) så 14 får väl bli bra då :tungan

//Mangan
 
MANGAN skrev:
Skulle vara tacksam för lite svar angående fjädrings inställningar o drevning vid motard körning med KTM 525 EXC -05

Mvh MANGAN
drev var väll avklarat. men hur blir det med fjädringen.. om man inte har råd/ork att bygga om. Vad gör man av det då? jag har ökat compet 3 klick fram o 2 bak på min 525 exc -05. kör än så länge bara gata men vill kommer köra lite gocartbana i vinte oxå.
 
Drevning kör jag 14-45, tycker det funkar kanon. Har på en annan 525 testat 14-48 men det blev lite väl bra.

Vad gäller fjädringen så kör jag max dämpning på kompression och retur, både fram och bak. Låter kanske konstigt men jag tycker det funkar kanon. Provade släppa lite på både retur och kompr på Uråsa (typ 5 snäpp) men det blev skit. Kanske risk för att fjädringen packar ihop vid en längre grussträcka men det har jag inte testat ännu (den lilla sträckan på uråsa var inga problem men den är å andra sidan ganska slät)

Sen ska du givetvis ha rätt fjädrar för din vikt också, kolla manualen för vad som gäller men kolla i tabellen för sx eftersom fjädrar för exc blir för klena.

/Marcus
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top