Dreva om gsxr1000 k1?

_booost_

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 300 exc
Hej, har lite funderingar kring att dreva om hojen. Behöver LITE mer pulver för att lyckats med bakhjulsåkningar på 3:an? Original sitter det 17/42 fram, bak.
Hade tänkt mig ca två kugg upp i bak om det går, eventuellt 1 ner i fram istället? Vad är bäst, finns det nån som är lite erfaren ang detta?
Tack.
 
Bättre att byta till större bak, snällare för kedjan. Dessutom om du har plats för att flytta fram hjulet lite vid bytet, så får du ju kortare hjulbas=mer wheelies :yoparty

Hade en gsxr1000 -02, som jag TROR var orginaldrevad, den gick upp snällt å fint på bakhjulet på trean med bara gas (på/av/på och litet ryck).. Koppla upp på trean är inga som helst problem iaf..
 
Tack för svaret! Fick tag i en tabell sen med utväxlingsschema som verkar ganska rimlig.
Min lyfter på 3:an utan koppling men den är inte så stark som jag vill.

mvh
 
Jag drevade om min gsxr 1000 k2 streetfighter till 15/45 tror jag det var. Den blev väldigt ilsken på växlarna och gick upp på bakhjulet VÄLDIGT lätt. Varvade ju dock ganska mycket.
 
Enklare o billigare o droppa en fram.

Ger rejält mer knuff, kostar lite, o bör gå att behålla kedjans längd med lite tur.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top