Dreva ner eller "trimma" bmw f650

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Har en 98;a bmw 650 funduro den högre modellen med längre sving. Den wheelar direkt på 1;an, drar man till lite blir man rädd att den ska slå över. Men på 2;an är det stopp! Får inte upp den, rycket och sitter så långt bak på sadeln att jag nuddar packboxen med ryggen =)

Nu funtar jag på om man ska först testa att dreva om den tänkte bara gå ner en kugg fram. Eller (om jag får råd så naturligt vis både och) skaffa aeffekt dämp (sitter juh katt på orginal så det borde ge en del) och K/N filter. Dynojetta den om det går.

Men borde den wheela på 2;an med en kugg mindre drev fram?
Väger juh 174kg /50hk. Tänkte köpa motard men f650;n är mer hoj. Toppar idag 160km/h, jag kör dagligen 140-150km/h utan att det käns jobbigt alls vare sig vibbar eller vinddrag. Lägger ner den så fotpinnarna skrapar i marken med nästan blankslitna offroad däck så jag är jätte nöjd med den. Kan man bara få till wheelies på 2;an ut så behöver jag ingen motard snälla hjälp. OBS 1070:- hel/hel försäkring 22år bor i tumba hmm... motard eller f 650 ja, valet var juh inte svårt =)

Använd kopplingen på tvåan istället. Ska du dreva ner den kommer den bli alldeles för surrig på högsta växeln. Annars kan du ju lägga nåt tungt i packväskan bak.... :tungan Helförsäkring för en motard behöver inte kosta mer än 4500-5000 hel/hel och bra mycket roligare att köra.

Coola Ola skrev:
Helförsäkring för en motard behöver inte kosta mer än 4500-5000 hel/hel och bra mycket roligare att köra.
Jo, det behöver det garanterat om man är 22 år och bor i Tumba. Jag är för fan nästan 30 och får pröjsa 4000 halvförsäkrat för min KLR-offroad :( :D.

sgtpepper skrev:
Jo, det behöver det garanterat om man är 22 år och bor i Tumba. Jag är för fan nästan 30 och får pröjsa 4000 halvförsäkrat för min KLR-offroad :( :D.

Du har rätt. Jag tänkte på offroadförsäkring men den kan man ju inte teckna om man är under 24. Du borde ju däremot kunna spara en tusing eller så om du tecknar offroadförsäkring på KLR:en?

Coola Ola skrev:
Du har rätt. Jag tänkte på offroadförsäkring men den kan man ju inte teckna om man är under 24. Du borde ju däremot kunna spara en tusing eller så om du tecknar offroadförsäkring på KLR:en?
Jag har offroad-försäkring på KLR:en, Bilsport och MC, kostar 4072 kr/år i storstad.. Ringde även lite andra bolag men de flesta har fimpat sina offroadförsäkringar (t.ex T-H) och Länsförsäkringar hade sjuka krav på "motköp" för att ge en offroad-försäkring (typ: försäkra minst fem bilar, två villor och ett sommarhus hos oss så får du en offroadförsäkring) ;).

Men nog om det, jag ska inte pajja denna tråd med massa OT-snack om försäkringar, ursäkta för det :).

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!