Dreva hojen!?

Rode_No1 skrev:
Jag kör en suzuki Gsx-R600 -97. Och sitter o har funderingar på att dreva den, så att den blir lite starkare. Det jag har funderat på är att kugga ner 2 fram och typ höja 1-2bak. Blir detta någon skillnad, eller märks det inte så mycket!? Skulle vara skönt om man bara kan gasa upp den lite lätt på 2:an :tummenupp


Tacksam för tips o svar.


M.V.H//Rode

Åker en cbr 900 -97 och den går org. upp på ettan men inte tvåan utan koppling. Har drevat den 1 ner fram och 2 upp bak, det tillsammans med sportfilter och munstycken gör att den nu går upp på trean utan koppling.
Toppfarten ligger fortfarande på ca 250-260 tack vare att de flesta mc inte orkar varva ur på 6:an med org. drevning. Tycker detta är en mycket bra kompromiss då jag ofta åker längre sträckor och inte får så högt varvtal i marchfart.
 
Långa farbron skrev:
Har ni inga växlar på era hojar ?

Dem kanske går för fort som det är med orginal-drev. dem vill ant. köra långsammare på ett hjul eller bara att de ska va lättare att få upp framhjulet?
 
2 kugg fram o 3 bak borde bli bra då på en gsxr750 -98 som man vill skall vara lättwheelad på 2an o 3an ? Då klarar väl originalkedjan sig också?

Nån som har testat på en sån hoj? Blir det bra med drevning? Eller blir toppfarten för kass......
 
Goffe skrev:
Dem kanske går för fort som det är med orginal-drev. dem vill ant. köra långsammare på ett hjul eller bara att de ska va lättare att få upp framhjulet?

Ja det förstår jag också,därför jag frågar om dom inte har några växlar.

Kan man inte så hjälper det ju inte att dreva så att hojen går som på 2 fast man använder 3:an.

Bakhjulsåkning är en balanskonst inte en teknisk lösning.
 
Långa farbron skrev:
Kan man inte så hjälper det ju inte att dreva så att hojen går som på 2 fast man använder 3:an.
Jag tror det är samma fenomen som gör att folk ber att man vid bänkning
ska ställa om korrektionsfaktorerna så att uppmätta effektvärdet blir högre.

Har mao bara med snacket att göra.

I mina ironiska stunder föreslår jag att man numrerar om växlarna i stället.
Börja t.ex. på 3. Billigare o lättare än att byta drev.

Ser fram emot att wheelie-folket börjar prata om i vilken hastighet dom drar upp hojen.
/u
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top