dras körkortet om du blir anmäld för våldtäkt?

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag är misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, (rödljuskörningar, ej stannat vid stoppskylt, grov hastighetsöverträdelse etc) smitning mm samt lite mera och lite mera trafik.... inte ok! ska jag vara orolig för kortet??
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Jag är misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, (rödljuskörningar, ej stannat vid stoppskylt, grov hastighetsöverträdelse etc) smitning mm samt lite mera och lite mera trafik.... inte ok! ska jag vara orolig för kortet??
Va fan tror du själv,inte lär du få diplom för dina gärningar ialf!!!!!!!
 

Freedom

Guest
Våldtäkt= totalt oansvar mot svenska lagar och värderingar i samhället vilket borde leda till indraget körkort och förlust av hyreskontrakt, portad från a-kassa, utesluten från alla sociala försäkringar och uthängd i alla tidningar i svearike.
Nu tog jag i lite men det borde straffet vara.
Man kan losa kortet om man torskar för fylla på stan så varför skulle man inte förlora det när man gör nåt så verdevärdigt som en våltäkt?
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Juridiskt råd: om du står i begrepp att bli åtalad för våldtäkt kanske du har större problem än huruvida du kommer att ha kvar körkortet? Straffsatsen inkluderar fängelse, körkort tenderar bli smått irrelevant där.
 
Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Sen var ju faktiskt frågan angående vad som händer om man blir anmäld. Det är nog en bra början att åtminstone bli dömd för ett brott innan man kan räkna med eventuella påföljder.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Jag är misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, (rödljuskörningar, ej stannat vid stoppskylt, grov hastighetsöverträdelse etc) smitning mm samt lite mera och lite mera trafik.... inte ok! ska jag vara orolig för kortet??

oj... nån som vet hur en sporthoj ska dras:tummenupp :tummenupp

oroa dig inte...:D :D bara om du stannar som kortet ryker:pannkyss :pannkyss

men till frågan... mig veterligen så är det bara om du blir tagen gång på gång för fylla som du loosar kortet för nåt ej trafikrelaterat...

annat grovt brukar ju medföra att man får sitta mellan lås o bom:tummenupp

dock har vi ju så fullt på våra flykt...anläg...(fängelser).. .att allt under 6 mån. får du ju allt som oftast boja för om du har ett JOBB... och inte hade villkorligt sen innan..:D :D

sen tycker jag att e man så ful att man måste våldta nån för att få sex så borde ju ett stycke grovt våld mot ansiktet klassas mer som en skönhetsoperation än att rättvisa skippas...

alltid underbart när en kvinnomisshandlare/våldtäktman/pedofil etc. får vad de förtjänar.... underbart att läsa... och än mer att själv få utföra det:pannkyss :pannkyss :pannkyss ..
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Det borde nog införas dock! :va :)
Jag lovar att antalet våldtäkter skulle minska drastiskt om det var så att man fick lappen indragen me! :D :D
Ingen skulle våga sig på oss cheyer då, om ens kära körkort stod på spel ju! Det e ju de två sakerna ni killar gillar mest ju! (köra, köra på) :tungan
Du kanske skulle skriva en proposition till regeringen..?!! :hihi
 

Rydstedt1989

Guest
Våldtäktsmän/kvinnor är dom lägst stående varelserna i den här världen.
körkortet är verkligen det minsta som ska väck, men väck ska det!
sen kan man disskutera andra saker som ska avlägsnas eller göras.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Våldtäktsmän/kvinnor är dom lägst stående varelserna i den här världen.
körkortet är verkligen det minsta som ska väck, men väck ska det!
sen kan man disskutera andra saker som ska avlägsnas eller göras.

Nu fattade jag dig först fel. Trodde du menade att våldtäktsmän och kvinnor var dom lägst stående varelserna i den här världen. :hihi
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
En anmälan om våldtäkt medför inte att förövaren blir av med körkortet.
Det vet väl alla att oftast händer ingenting, mer än att man får hem nåt sketet papper om att "förundersökningen är nerlagd". Underförstått: inte ens påbörjad.
 
Last edited:

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
bor:
Hoj
Lightbike
Juridiskt råd: om du står i begrepp att bli åtalad för våldtäkt kanske du har större problem än huruvida du kommer att ha kvar körkortet? Straffsatsen inkluderar fängelse, körkort tenderar bli smått irrelevant där.
Är nog benägen att hålla med där...
Våldtäktsmän har det nog inte så roligt på fängelserna heller kan jag tänka mig...

Anmäld är inte heller samma sak som skyldig eller dömd Alltså förlorar man inte körkortet när man blir anmäld för ett brott...
 
Last edited:

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag är misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, (rödljuskörningar, ej stannat vid stoppskylt, grov hastighetsöverträdelse etc) smitning mm samt lite mera och lite mera trafik.... inte ok! ska jag vara orolig för kortet??

:yoparty :tummenupp så där gör bara ett proffs
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top