dras körkortet om du blir anmäld för våldtäkt?

aprilia_mac

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
aprilia RS 125 1998
jag ahr är dum fråga och jag har funderat väldigt länge och jag tänker fråga er det. kan körkortet dras om du blir polisanmäld?? kom gärna med svar.

Beror på vad du våldtar o i vilken hastighet......:rolleyes:

Hmmm, om du kan anses olämplig att ineha körkort så drar de nog in det tex om du e knarkare eller något. Men för tex, snatteri eller våldtäkt tror jag du kan andas ut ^^

Har du tänkt länge på det innan du skrev rubriken :pannkyss
Låt oss anta att du inte är en våldtäktsman, och att du frågar för en annan sak, svaret blir nej om du inte har skjutit någon förstås!
Antar att det är så men kanske finns någon kunnigare på området här :)
Fast då måste du nog beskriva vad du gjort!

jag är ingen våldtäktsman och jag har bara tänkt på det och jag undrar bara,,det skulle aldrig falla in på mig att jag skulle våldta nån tjej som inte vill. jag har inte drabbas av detta och det har inte hänt mig

Mja, våldtäkt eller inte. Först och främst måste dom falla, misstanke räcker inte. Därefter kan körkortet mycket väl dras in enl punkt 6:
http://www.vv.se/templates/page3____1226.aspx

När det gäller fängelsedomar o dyl så har jag hört att domar över 1 mån i icke trafikrelaterade brott (tex misshandel) brukar resultera i att ifrågasättande av körkortslämplighet väcks, detta ska dock tas med en nypa salt, då det kan skilja mellan olika brott och handläggare.

när jag läste trådrubriken tänkte jag: vafan har han nu gjort!?:näsblod

just det du undrar över vetefan men jag har svårt att tro att man skulle ses som olämplig just att köra bil eller mc för att man begått ett sånt brott... då är det nog lättare att motivera att du aldrig ska kunna få vistas bland folk längre;)
sen så kan du bli av med kortet om du exempelvis åker fast och är odrägligt full för många gånger för då ses du som alkoholist vilka oftast är olämpliga att få framföra fordon i trafiken:tummenupp

Vilken säregen underlig fråga att ställa om det nu faktiskt inte är så att det skulle på ett eller annat vis vara aktuelt för dig att veta...:va

hahhaha.någrar tjejor här på sporthoj kanske kan svara på det

Är du go på riktigt eller?!

Last edited:
Jag fick behålla mitt efter att jag blivit dömd...

Edit: Jag kanske ska lägga till att jag inte blivit dömd för våldtäkt, det handlar om helt andra saker...

Last edited:
Givetvis frågar du för en kompis kompis!?

Jag hoppas att inte bara körkortet ryker för dig!

Turken säger till doktorn: Mina ögon svider varje gång jag knullar på svenska tjejer! Vad är felen?
Doktorn svarar: Du tål inte pepparspray.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard