Allramified
Medlem
Har nyss bytt radialok och stöter på problem jag inte haft tidigare. Mitt framhjul rullar lätt och fint när oken är monterade men inte åtdragna. Det rullar fint även om jag bromsar hårt och släpper bromsen, så både kolvarna i oken och huvudcylindern fungerar och släpper trycket som de skall. Vätskenivån i behållaren är korrekt. Så fort jag drar åt oken så draggar däremot beläggen och hjulet rullar rätt trögt eftersom oken uppenbarligen hamnar lite snett.
Vad är då rätt teknik för att undvika detta? Jag har alltid kört med att rulla, bromsa, rulla bromsa några gånger för att fixera okens position korrekt och sedan hålla fast bromsen medan jag drar fast oken. Det har alltid fungerat tidigare men med de nya oken blir det inte tillräckligt bra. Finns det någon annan teknik?
Vad är då rätt teknik för att undvika detta? Jag har alltid kört med att rulla, bromsa, rulla bromsa några gånger för att fixera okens position korrekt och sedan hålla fast bromsen medan jag drar fast oken. Det har alltid fungerat tidigare men med de nya oken blir det inte tillräckligt bra. Finns det någon annan teknik?