DR800 cafefighter

Kul bygge!
Trevlig läsning i tråden. Själv plockar jag med min SRX men blir aldrig färdig. (Nårton är dock fränt, tävlat med en Norton Dominator i classicräjsing)
 
Tooby skrev:
Kul bygge!
Trevlig läsning i tråden. Själv plockar jag med min SRX men blir aldrig färdig. (Nårton är dock fränt, tävlat med en Norton Dominator i classicräjsing)
'
srx= nice cafehoj :tummenupp
fundera på om man skulle hitta nån najs dämpare bak o ev fixa med motorn lite..skulle va kul o prova lite supermono... :banana

zpeppy skrev:
Har inte läst hela tråden, men får man fråga vad det är för fälgar på den...? Vilken hoj kommer dom ifrån..?

szr660 komma fälgarna ifrån...
4" bak o 3,5" fram...framfälgen är nog ganska exakt lika andra yammor som fzr1000, yzf750.

metkallica skrev:
Ser att skivorna passade bra! Fan vad härligt. Lycka till med resten utav bygget!
:yoparty


tack :yoparty
 
Last edited:
FreddaAbborre skrev:
Jahapp... Det är ser la riktigt najs ut! Jobba pa!

(maste ju kolla in min huvudsakliga konkurrent i sf tävlingen....)


/ :tomten

ja du får ta o sätta lite fart så man får nåt o jämföra med...
du får väl en lite sen start nu när du inte har vart hemma nåt :rolleyes:
 
ok..då har man hittat en bakdämpare som jag igentligen inte tänkte byta..men ska kolla hu pass bra den kan passa.
kommer från en gixxer 96 , enda skälet till ev byte är att den kostar noll kronor :)
funka denna så kommer jag ha grym väghållning iaf :D

största problemet kan vara att den e för stor upptill..
skulle vilja få bort luftburk men svårt o köra med öppna filter på den
( hmm insprut kanske,,ne nu skenar de iväg)

skulle man få bort burken skulle jag nog gömma batteriet i svingen så de bara är ett stort hål imellan :va
ahh bara lite tankar :)
 
ozeo skrev:
skulle vilja få bort luftburk men svårt o köra med öppna filter på den
( hmm insprut kanske,,ne nu skenar de iväg)

såna där CV-fuggar är känslig för att förändringar i insuget.
Ett par vanliga Mikuni-slidfuggar löser problemet och du kan
kör med konfilter, finns att få billigt på ebay. Kanske t o m bygga
om till enkelförgasare med liknande insugsarea.

Dock tillkommer en massa jobb med bestyckning som du kanske
vill slippa?
 
Har kollat genom tråden nu, inte sett den innan och måste ge en ordentlig eloge till det originella valet av byggämne. Ingen japansk radfyra här inte, häftigt. helt övertygad om att den blir kanon. Kör hårt !! :yoparty
 
gthyni skrev:
såna där CV-fuggar är känslig för att förändringar i insuget.
Ett par vanliga Mikuni-slidfuggar löser problemet och du kan
kör med konfilter, finns att få billigt på ebay. Kanske t o m bygga
om till enkelförgasare med liknande insugsarea.

Dock tillkommer en massa jobb med bestyckning som du kanske
vill slippa?

ska se om man orka sig på nåt innan sommarn..
ahh bestycka går väl bra.
men som sagt..bli ju lite jobb :rolleyes:

RND skrev:
Har kollat genom tråden nu, inte sett den innan och måste ge en ordentlig eloge till det originella valet av byggämne. Ingen japansk radfyra här inte, häftigt. helt övertygad om att den blir kanon. Kör hårt !! :yoparty


tackar :banana
 
lite pictures.
min fleece bakända..
denna komma bli defenetiv.
 

Bifogat

  • Photo0150.jpg
    Photo0150.jpg
    99.2 KB · Visningar: 301
  • Photo0151.jpg
    Photo0151.jpg
    113.2 KB · Visningar: 300
  • Photo0152.jpg
    Photo0152.jpg
    85.5 KB · Visningar: 201
ja vi får väl se hur de ser ut när de e klart..
men tackar grabbar..






håller för fullt på med fäste till denna bakända.
klar imorgon förmodligen.
sen ska jag börja riva för o lämna in ramen :)
 
Kommer hålla utkik efter den där blivande skönheten i sommar ;)
Coolt att bygga på en offroad bakrund!
Riktigt fint blir det och lycka tilll!!! :tummenupp
 
om man säger såhä då..
här ser ni skälet varför jag i en annan tråd sökt efter nån slags grej eller en slags luftdämpare..
men jag har skaffat en till stötdämpare som e kortare som kan användas till detta..
ombyggbar på ca 1 tim till en glidare/roadster :D
tycker nästan den vart snyggare så :rolleyes:
vad tycker ni?

har haft detta i åtanke under hela bygget mer eller mindre kan man säga

undrar hur jag komma köra den mest ..
ahh mycke tankar nu..e jag för yr? :3freak
 

Bifogat

  • Photo0125.jpg
    Photo0125.jpg
    119.3 KB · Visningar: 455
  • Photo0130.jpg
    Photo0130.jpg
    112.3 KB · Visningar: 210
  • Photo0131.jpg
    Photo0131.jpg
    107.8 KB · Visningar: 378
  • Photo0132.jpg
    Photo0132.jpg
    105.5 KB · Visningar: 576
  • Photo0120.jpg
    Photo0120.jpg
    115 KB · Visningar: 309
ok..efter nogrant övervägande kommer denna hoj nog köras som glidare/sportster/cafe/fighter :3freak
komma kunna bytta stötdämpare så den bli hög men den komma nog köras som vad jag tror komma bli en "sportster" likn ting..
ser kanske lite konstigt på korten men den ser dyycool ut när man sänker ner den :D
men frukta ej..baken komma stå upp på kortdagen inför
swe street bla bla :banana
 
Sååå mycket coolare med hög bak istället för låg!

Den mister en del av sin "busighet" med låg bak.

Lycka till i fortsättningen, och med beslutet om det nu inte är taget redan...
 
låg kort bak var absolut snyggast, den tredje bilden skulle kunna vart en orginalhoj så rätt såg det ut. annars var den första bilden där den ser ut att ha kortast bak grymt fräck, fast då får du väl sätta dit regplåten med en customhållare på sidan av svingen. :3freak
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top