DR800 cafefighter

Intressant. Typ 50/50 för låg vs hög.
Men jag kan avslöja att ena hälften av er har FEL. Och det är ni som tycker den ska vara låg. Självklart ska den vara hög, INTE tysk-hög men det ska inte vara nån lowrider med chopperstuk heller. :fakta

Frågor på det? ;)
 
Jag skulle nog vilja ha den mitt emellan den höga och låga versionen. Den låga ser ju finare ut på det sätt att hojen nästan ser orginal ut. Den höga är fetare, men konstig.
Jag röstar för clip-on styre med den låga baken om man nu måste välja.
 
ozeo skrev:
kroma e dyrt detta e budget *snål*
ne jag vill ha hela hojen lite lätt opolerad.
skulle vilja ha tag i grå färg som man har på grenrör o sånt.
annars bli det svart eller så dra jag på sånadära vitt avgassbandage av glasfiber för lite old look :tummenupp

kör på bandaget... provade olika avgasrörs färger... 1000c+ jäfflar va d rök :död (dom lovade att den bara skulle flagna om d blev för varmt)
sen provade jag svart kaminspray funka inte d heller...
men om nån har en färg som funkar vill jag me ha
 
Måste få lägga mig i och snacka lite skit.
En fajter ska ju gärna vara hög bak, men den här vete faan...
Den ser mer ut som en Muffinsräser och linjerna går bättre ihop med den lite lägre baken. (tycker jag)
Jag tycker den var skitball så, våga gå mot strömmen vetja! :tummenupp
 
yonsson skrev:
Jag röstar för clip-on styre med den låga baken om man nu måste välja.
+ vitt avgasbandage på det, fy fan vad old school den skulle kännas :yoparty Me LIKE :tungan
 
ja de e bestämt..den blir låg.
ska kolla om jag får ihop nån slags fjädring för de låga stuket i helgen.
känns hel busig när man sitter på den.
går på orginal kröken o sätter systemet högt på ena sidan..vart toksnyggt.
men avgassbandage kommer användas.
som jag tyckte nån sa..alla linjer stämmer bättre när den är låg :)
 
ozeo skrev:
alla linjer stämmer bättre när den är låg :)


WOOHOO

najs, den va ju klockren som låg, om en fajter ska va hög är det helt klart att din café ska va låg!!! bra val! =)

spännande hur den kommer se ut när den blir klar! Ser hårt ut med bandage på avgassystemet!
 
sajk skrev:
WOOHOO

najs, den va ju klockren som låg, om en fajter ska va hög är det helt klart att din café ska va låg!!! bra val! =)

spännande hur den kommer se ut när den blir klar! Ser hårt ut med bandage på avgassystemet!

men nu är de ju ingen "cafe" nå mer :(
mer sportsterfighter :3freak
 
ozeo skrev:
men nu är de ju ingen "cafe" nå mer :(
mer sportsterfighter :3freak

klart det är en café kan inte va nåt annat med den otroligt sexiga baken. det måste va en evil-café-racer då, för du kommer inte ha nån framkåpa direkt väl?

jag gillar bygget starkt ivartfall! önskar jag hade orken och tålamodet att genomföra designrevolutionerande byggen. kanske kommer med åren! =)
 
Nämen se pa fan! Börjar likna nagot! Man börjar bli lite sma sugen pa o sätta igang med byggandet själv... Men kommer hem om ca en manad sa blir panikbyggande i sista hundradelen.. Men den är ballt. Svart val, hög lr lag... Men lag va fan inte dumt... Men emn. Rock on!
 
Tänk på att kedjan kan begränsa fjädringsvägen om du gör den för låg (dvs, kedjan stramar åt och hindrar svingen från att röra sig). Tycker också att du borde provköra den innan du bestämmer dig. Med så mycket häng bak kommer den nog bli ganska trögstyrd.

Jag är väl iofs partisk, tycker lite högre var klart snyggast.
 
Coola Ola skrev:
Tänk på att kedjan kan begränsa fjädringsvägen om du gör den för låg (dvs, kedjan stramar åt och hindrar svingen från att röra sig). Tycker också att du borde provköra den innan du bestämmer dig. Med så mycket häng bak kommer den nog bli ganska trögstyrd.

Jag är väl iofs partisk, tycker lite högre var klart snyggast.

tro de ska gå bra..grym fjädringsväg bak iom att det är en offroad i grund o botten.
men går alltid o bygga tillbaks..ska inte förstöra nåt fäste..
köper nytt länkage o svetsar om för nya dämparn..
bara o byta om jag inte bli nöjd :tummenupp
 
ozeo skrev:
tro de ska gå bra..grym fjädringsväg bak iom att det är en offroad i grund o botten.
men går alltid o bygga tillbaks..ska inte förstöra nåt fäste..
köper nytt länkage o svetsar om för nya dämparn..
bara o byta om jag inte bli nöjd :tummenupp

Hur blir gaffelvinkeln med hög/låg?
Det höga alternativet är mer som orginal än det låga?

Kan bli intressant med lattjo gaffelvinkel och smalt styre.. :)
 
Ripper skrev:
Hur blir gaffelvinkeln med hög/låg?
Det höga alternativet är mer som orginal än det låga?

Kan bli intressant med lattjo gaffelvinkel och smalt styre.. :)

vid hög bakända så blir vinkeln grymt brant..
ser nästan konstigt ut..
men har mät lite grann o den borde inte bli föööör brant..
i låga utförandet blir vinkeln hyffsad..ser inte för brant eller flack ut.
den lär bli trög men va faen.
orginal ligger den mitt i mellan :)

får prova o vända nuvarnade styret upp o ner o dra in reglagen lite o se hur de bli :rolleyes:
 
Coolt bygge! :yoparty
Men;ska den va låg ska d va cliponstyre! :mattias
På dom senaste bilderna (låg) är d mer dirttrack än café/fighter tycker jag, kanske inte fel iof, men inte riktigt vad du var ute efter eller?
Annars är ju oldschool stuket helrätt med avgasbandage, mattsvart o.s.v
Keep up the good work! :tummenupp
 
Lx3 skrev:
Coolt bygge! :yoparty
Men;ska den va låg ska d va cliponstyre! :mattias
På dom senaste bilderna (låg) är d mer dirttrack än café/fighter tycker jag, kanske inte fel iof, men inte riktigt vad du var ute efter eller?
Annars är ju oldschool stuket helrätt med avgasbandage, mattsvart o.s.v
Keep up the good work! :tummenupp

tja från första början ville jag under byggets gång testa hur den skulle su ut lite lägre..
trodde den skulle bli mer "glidare" men den vart ju tokcool som sportster/dirt.

granath_ skrev:
fan vad jag gillar ditt bygge :yoparty
längtar tills det står färdigt !

tackar, men de e inte klart än :tungan
 
ozeo skrev:
tja från första början ville jag under byggets gång testa hur den skulle su ut lite lägre..
trodde den skulle bli mer "glidare" men den vart ju tokcool som sportster/dirt.

Ja vafan, du ska ju göra d som känns rätt, viktigast är ju att bli nöjd själv! :)

När det gäller evntuell trögstyrdhet i "lågt" utförande är det inte säkert att det blir så tokigt, eftersom FZR gaffeln är betydligt kortare än DR 800:ans, så borde sänkt bakfjädring ge ett försprång som är mer likt orginal.Hög bakända, kort gaffel och på det 17" hjul kanske hade blivit lite väl spännande...
Återigen;lycka till, väntar spännt på slutresultatet! :corn
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top