Dr Sporthoj, harkel

Säg efter mig; Akuten... Visst, du får sitta ett par timmar då det inte är så akut men du kanske får någon hjälp. Annars går du till plattan och köper valfritt läkemedel :D

Hur? :lol

Finns väl inga som arbetar nu över påsken väl?

Vet inte ens vart jag ska börja. Nu känner jag mig handikappad oxå. :lol

Under påskhelgen är det bara akuten och ev någon form av öppenvårdcentral (närakut) som är öppet, ring sjukvårdsupplysningen och prata med dem så slussar de dig rätt.

Jag åkte på värstinginfluensan och låg däckad fem dagar för sex veckor sedan.
Jag hostar fortfarande, när fan tar det slut?
Mår toppen för övrigt, bara denna förbannade rethosta!

Jag åkte på värstinginfluensan och låg däckad fem dagar för sex veckor sedan.
Jag hostar fortfarande, när fan tar det slut?
Mår toppen för övrigt, bara denna förbannade rethosta!

Det är inte helt ovanligt att man drar på sig en sekundärinfektion under en influensa då immunförsvaret redan jobbar för fullt med annat. Finns många lättbehandlade bakterieinfektioner som kan tillstöta och behandlas med antibiotika.

Lånar tråden lite...
Mina ögon varar igen som fan, värst är det när man vaknar på morgonen.
Kan nästan inte öppna ögonlocken när ja vaknar.
Är irriterad och rödsprängd i ögonen.

Hör det ihop med min enorma förkylning eller håller ja på o få ögoninflammation tro?

2869121 Lånar tråden lite...

Hör det ihop med min enorma förkylning eller håller ja på o få ögoninflammation tro?
du kanske håller på att bli gay, eller så är du döende.

näe, men kan nog tänka mig du har vad du säger.

Jag har haft samma som du har. Jag var "sjuk" i 3 veckor, men hostan och halsontet höll i sig i totalt 7 veckor, det har precis gett med sig.

Jag hade en infektion i kroppen och fick en medicin som heter Doxyferm utskriven. Först några dagar efter det blev jag bra.

Lycka till! Du kommer inte dö, men det är så jävla jobbigt att vara sjuk och hosta.

Lånar tråden lite...

Yapp, samma grej, har aldrig varit med om det tidigare, ögonen blir superkladdiga under natten, får känna mej fram till toan och lösa upp klägget med varmvatten på morgonen, sen är ansiktet runt ögonen jäkligt ömt, är även jäkligt förkyld med halsont och rethosta som inte ens Cocillana etyfin biter på. Har dock inte de typiska influensasymptomen med ont i muskler och/eller ont i lungorna.

Man blir lite "rolig" när man inte har sovit mer än några timmar/dygn sedan i Söndags :gnissla

Är det något som kan tyda på en infektion förutom vanlig virusförkylning?

Yapp, samma grej, har aldrig varit med om det tidigare, ögonen blir superkladdiga under natten, får känna mej fram till toan och lösa upp klägget med varmvatten på morgonen, sen är ansiktet runt ögonen jäkligt ömt, är även jäkligt förkyld med halsont och rethosta som inte ens Cocillana etyfin biter på. Har dock inte de typiska influensasymptomen med ont i muskler och/eller ont i lungorna.

Man blir lite "rolig" när man inte har sovit mer än några timmar/dygn sedan i Söndags :gnissla

Är det något som kan tyda på en infektion förutom vanlig virusförkylning?
En sinusit (bihåleinflamation) känns inte allt för avlägset med de första symptomen.

En sinusit (bihåleinflamation) känns inte allt för avlägset med de första symptomen.
Ok, det är inte omöjligt, kan ev vara en ögoninfektion också, har som sagt inte varit med om det förut så lite "spännande" är det ju.

Hoppas skiten ger med sej snart för jag vill köra hoj nu, blev klar med den förra fredagen och sedan Lördagen har jag varit däckad :huvet

lånar tråden lite, kände mig allmänt trött under gårdagen och strax efter att jag gått och lagt mig igår så ville innehållet som fanns i magen komma ut på samma sätt som det kom in. natten blev tuff och nu är jag helt sjukt trött. har inte orkat röra mig på hela dagen och att komma ner på nedervåningen var en bragd. misstänker att det är en vanlig magsjuka men har fan aldrig blivit så här sjukt trött.

vad tror ni ? när blir man frisk igen ? :-) några tips för att snabba på det hela. har inte ätit nåt sen igår och mår bara dåligt om jag tänker på mat, har dock druckit skaplig med vatten och lite dricka

jag som skulle varit på påskmiddag/ fest nu :-(

Eftersom alla andra lånar tråden så kan jag också passa på :)
Som vanligt är det inte killen som är med i filmen som har skrivit brevet.

Jag har ett rätt så drygt problem... Efter att ha ätit mat. (Spelar ingen roll om jag äter mycket eller lite, fort eller långsamt, husmanskost eller skräpmat)
måste jag sitta ner och dricka vatten eller annan vätska i 15-20 minuter efteråt. Alltså sitta och ta några små klunkar lite då och då. Gör jag inte det så kommer kväljningarna och en del gånger får man upp lite. Sådär lagomt skoj att sitta på lokala pizzerian och försöka förklara för kompisarna att "Nej, jag måste sitta här en kvart till annars kräks jag"

Vad kan det vara för fel? Har varit såhär ett tag nu och det slår aldrig fel.
Bulimi för män eller?
Snälla Bullen, hjälp mig!!! :)

Nej jag tycker det verkar lite konstigt... Får nog ringa farbror doktorn på tisdag och fråga.

vad tror ni ? när blir man frisk igen ? :-) några tips för att snabba på det hela. har inte ätit nåt sen igår och mår bara dåligt om jag tänker på mat, har dock druckit skaplig med vatten och lite dricka

jag som skulle varit på påskmiddag/ fest nu :-(

Jag råkade ut för det där förra sommaren.
Det kom helt plötsigt som en blixt från en klar himmel.
Åt - spydde -sov sov sov - drack - spydde -sov sov - spydde -försökte äta lite - spydde - drack -sov sov sov - drack... I ungefär 3-4 dagar.
Sen kunde jag äta igen och efter nån dag var jag på benen som att ingenting hade hänt, förutom att jag hade gått ner i vikt och var i fin matchform igen.

Värsta bästa bantarkuren, du borde va lycklig!

;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...