Dr Sporthoj, harkel

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Från hemresan från Spanien för 3 veckor sedan så började feber dra igenom kroppen som till slut blev full influensa när jag väl kom hem efter ett par dagar. Så jag var deckad helt enkelt i totalt 3 dagar. Det började sedan avta med att snyta näsan o hosta som värst.

Men nu 3 veckor efter har jag fortfarande vad som känns som helium o en kall strupe och hostar lite lågmält.

Jag är sällan sjuk och vet inte vad det kan vara. Sökt lite på nätet men hittar inget vettigt. Någon som kanske vet vad som försigår?

Jahopp.. Nu har du fått EBOLA.
Bara att sätta sig i ett hörn och självdö.

Själv är jag helt däckad i förkylning, verkar gå nått kraftigt skit nu.
Hög feber och snorig som fan.

Halva styrkan på jobbet har haft influensa och för de flesta verkar en hosta hänga kvar upp till en mån efteråt... Jag slutade hosta efter "bara" 2 veckor, så jag är nog lyckligt lottad.

Du har nog helt enkelt bara fått superinfluensan, men har hört om folk som fått ngn inflammation i luftrören oxå, så går det inte över inom ett par veckor borde du kolla upp det.

2866406 Halva styrkan på jobbet har haft influensa och för de flesta verkar en hosta hänga kvar upp till en mån efteråt... Jag slutade hosta efter "bara" 2 veckor, så jag är nog lyckligt lottad.

Du har nog helt enkelt bara fått superinfluensan, men har hört om folk som fått ngn inflammation i luftrören oxå, så går det inte över inom ett par veckor borde du kolla upp det.
jao det var väl något sådant jag hade i tankarna. det känns ju inte helrätt att hostan hänger i sig så här länge. vill ju inte att det ska vara en inflammation som kanske förstör "kvaliten" på luftvägarna så man får men för det senare i livet.

Från hemresan från Spanien för 3 veckor sedan så började feber dra igenom kroppen som till slut blev full influensa när jag väl kom hem efter ett par dagar. Så jag var deckad helt enkelt i totalt 3 dagar. Det började sedan avta med att snyta näsan o hosta som värst.

Men nu 3 veckor efter har jag fortfarande vad som känns som helium o en kall strupe och hostar lite lågmält.

Jag är sällan sjuk och vet inte vad det kan vara. Sökt lite på nätet men hittar inget vettigt. Någon som kanske vet vad som försigår?

Du skriver inget om något läkarbesök. Har du ej beställt tid så gör det. Du lär få ut något som kanske dödar bakterierna och läketiden kortas av.

tjejen hade nå likn.. vart har du vart :mad:

Vet inte vad det är, men jag har haft samma. Börjar väl på tredje friska men hostande veckan nu.

Dessutom har jag stukat foten, så det är mer synd om mig! ;)

Mvh,
/Fredrik

Du har fått vad vi i branschen kallar för Pulminär Superbronkit

jao det var väl något sådant jag hade i tankarna. det känns ju inte helrätt att hostan hänger i sig så här länge. vill ju inte att det ska vara en inflammation som kanske förstör "kvaliten" på luftvägarna så man får men för det senare i livet.

Det är ingen risk att du hostar sönder dina luftvägar så länge du inte har TBC (och det har du inte)....

Har du någon kvarstående feber eller andra symptom eller är det bara hostan och halsen

Lunginflammation? kanske farbror doktorn ska ta fram stetoskopet höra om det rasslar i lungorna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg