Dr. Bike lämnar oss ....

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Fick reda på det som hänt PA i dag och man kan inte förstå att det är sant.
Har haft äran att träffa honom ett antal gånger och fått hjälp med motor trimning mm.
Han hade enorma kunskaper om allt möjligt.

Mina tankar går till hans nära och kära.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Overkligt.

En sann vän och en jävligt rolig prick.

Livet är orättvist ibland.

/A
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Det är över.
Man väntar bara på att hans hjärnaktivitet skall upphöra så man kan dödförklara honom.

Ingen chans att han kommer tillbaka även om jag såklart hoppas och önskar att så vore.

Fy fan! Blir tom, och alla ens "problem" är totalt oviktiga!
Lider verkligen med er som stod honom närmast, har åkt några ggr med honom och självklart pratat på olika hojtillställningar, alltid glad och väldigt hjälpsam!

Man ska se till att utnyttja den tid man har på bästa sätt, livet är bräckligt!
//Kongo
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
:(
Fortfarande svårt att fatta att det kan stämma och är sant.

Sällan träffat någon som varit så öppen, inbjudande och vänlig som dig och Pia.
Livet är verkligen inte rättvist.

Alla tankar till Pia och närstående.

//Fredda :(
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
Man ska se till att utnyttja den tid man har på bästa sätt, livet är bräckligt!
//Kongo[/QUOTE]


Glöm aldrig de!


lev varje dag som de vore er sista...


R.I.P
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Blir helt paff,,mållös! Läste precis igenom alla mail jag fått ifrån honom å ja vet inte va ja ska säga. Va fan vi skulle ju lägga nåra varv ihop på Gotland! Tips å trix har jag fått.Även äran å sälja ett par Hondaprylar till Kungen av SH! Alltid fyndiga kommentarer å med mycke kött på benen.Men har vi gett upp?Snälla säg att vi inte har det!
P-A :Bugar
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Stod ute i solen och krattade gräset när mobilen ringde. Det var Ezzo som sa att Dr Bike är på väg bort.
Plötsligt blev den så fina dagen grå, jag satte mig rakt ner på gräsmattan och tårarna kom.
Kan inte tro att det är sant, inte såhär...Du ska ju finnas här för oss andra amatörmekar o komma med tips o råd o en klapp på ryggen. Säga att ingen fråga är dum, bara ställ den.

Önskar jag kunde släpa in en hoj till dig där du ligger nu och lägga din hand på gashandtaget.....

Vila i frid P-A

skickar ett lass jättekramar till familjen och övriga anhöriga.
 

Duchess

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Rött hus med vita knutar!
Hoj
minimotor just nu*asg*
Tårar tar aldrig slut.....

I dag ringde jag Pa mobil.. och där var hans röst...
Pa är död...... vi väntar bara påatt han ska dödförklaras...
Fins ingen ingen chans att han kommer till oss mer....


Fan fan kom tillbaka till oss....

Det gör så jävla ont överallt...

fan fan....

lyssnar nu på Erik Linder låt..
Tro på kärlek


Fasiken allihopa måna om varandra man vet aldrig...

Inga hårda ord... måna om varandra...
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Hade aldrig tillfället, nöjet eller äran att träffa Dr Bike, men det intryck jag har fått av honom tycks enbart verifieras genom orden i denna tråd. Det känns otroligt, som en dålig dröm, och tanken på hur det måste kännas för hans vänner och familj är väldigt, väldigt tung.

Jag beklagar av hela mitt hjärta sorgen och mina tankar går till hans anhöriga, nära och kära. Hojvärlden har förlorat en av sina bästa och oavsett hur bra man kände honom så går det inte att undkomma det faktum att den aldrig kommer vara lika bra igen.

Obeskrivligt sorgligt.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Vet inte riktigt vad jag ska skriva..

Jag har aldrig träffat P-A i verkligheten, trots att det är nära och allt.
Ändå sitter man här och är alldeles tom, så jävla orättvist att goda och bra människor ska gå bort alldeles för tidigt. :(

Han har tillfört extremt mycket till det här forumet och säkerligen betydligt mer i verkliga livet, det tackar jag dig för.

Ha det bra däruppe nu så hoppas jag att jag får träffa dig nån gång sen.

/Jonathan
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Oerhört tråkigt att höra!

Han var alltid trevlig här på forumet och hans kunskap om oljor kommer jag alltid komma ihåg honom för.

:(
 

Ulf G

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Gott och blandat
Brukar aldrig reflektera särskilt mycket över när jag läser att någon forummedlem gått bort, snarare får jag tänka efter för att ens komma ihåg att personen synts i diskussioner på forumet. Helt annan situation nu, när det gäller någon som man lagt märke till och uppskattat. Doktorn kommer saknas...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Men näe.... vafan, här är man lite borta några dagar och så går han och tokar till det för sig den gamle uven. Jag har fortfarande hans USB-sladd ligger i hallen och väntar på att vi skulle träffas och byta och snacka skit om gamla bensinluktande bilar och tysklandsresan.

Nu går jag och gråter en svätt...
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
väldigt tråkigt att höra att han har fått en stroke och är på väg bort, kände inte honom eller pratat med honom, men har läst mycket vad han har skrivit och han verkade vara en sjyst kille som ville alla gott..., samma sak hände min morfar för en månad sen, han fick en stroke och vart hjärndöd, han blödde så mycket i hjärnan så blodet hade tryckt sönder hjärnstammen osv, han kom in i ambulans på fredagen, måndag eftermiddag stängde dem av respiratorn, då hade man gjort en sista röntgen och då konstaterades det att han var hjärndöd, det är läskigt hur fort det kan gå, på bara ett par timmar kan man gå från fullt frisk till helt livlös och behöver respirator för att hållas i liv.....

mina tankar går till familj och anhöriga
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Vi var på sjukhuset i borås i mellandagarna. Lindas (tjejen) mormor hade fått en större hjärnblödning och låg för döden. Alla grät o kramade om henne och sa farväl.
Doktorn sa att detta var slutet nu kunde man bara vänta på att det skulle ta slut.


-MEN!! en vecka senare vaknade tanten upp igen!! Iofs väldigt förvirrad och med stora balansstörningar men hon gick för egen maskin. Det var som ett stort FUCK YOU till läkarkåren på borås sjukhus.

It ain't over til it's over!!
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top