DR 650 SM Motard

Finns det ingen verkstad som kan lossa svänghjulet åt dig?
Borde gå och borde bli billigare än att köpa en annan motor.
 
Surt alltid något som ska jävlas :huvet

:hihi Motorn är ju hel för sjutton. Jävlar vad dum jag känner mig tänker inte säga ett ord till om det. Cyllen var dock paj och kolvringarna behövde bytas så det var väl tur i oturen att avdragaren inte funkade. Nu låser jag in mig i skamvrån i en vecka. :glömdet

En god vän hade sagt att det skulle vara stumt axiellt spel i kolvstaken, han menade nog axiellt med staken och jag trodde han menade axiellt med vevaxeln. Så jag var ju på väg att riva hela skiten. Nåväl nu har jag alla delar hemma vid ett kommande motorhaveri. :tummenupp

Kunskap berikar livet men jag känner mig helt korkad.
 
Last edited:
Gött att Postnord har tappat bort min specialfrästa högkompskolv. Nu har ju industrifolket semester så det blir ingen hoj den här sommaren :(:gråta
 
Gött att Postnord har tappat bort min specialfrästa högkompskolv. Nu har ju industrifolket semester så det blir ingen hoj den här sommaren :(:gråta

Vet precis hur det känns mitt wiseco foder o kolv tappade dom bort med o ingen ersättning.. Det måste den som skickar till dej begära att få o sedan föra över gelltet på ditt konto.. Ingen usa firma e nog sugen o traggla med posten åt dej..tyvärr:gråta
 
Hur har det gått, några framsteg? :)

Sicken timing du har! Javisst! Fick på 790 cyllen med kolv igår och toppen blir klar i veckan eller nästa. Skickar dock inget sådant viktigt med posten mer så jag tar bilen till Skövde och hämtar den.
Ska kolla på elektroniken med den nya hastighetsmätaren ikväll, lite märkligt att TrailTech har lyckats knö in en extra lampa på samma antal kontakter som det är original och jag hittar ingen på google som har frågat innan mig, märkligt.

DSC_2421.jpg

Kolven är förresten 110,4 mm i diameter, mäktigt är det :kär
 
Längesedan nu, har byggt om elen i vinter och lagt alla kontakter under tanken. Är inte helt nöjd men det funkar och den kan rulla med detta denna säsongen iaf!

Min topp blev det inget gjort med hos min f.d. kompis, han kunde inte ett skit, var bara stor i käften och hade stor volym av kunniga kompisar som var mindre villiga att göra något alls åt min topp. Fick tillbaka den i det skick jag lämnade den i Oktober trots att jag några dagar tidigare hade blivit lovad att det bara var sätesfräsning som saknades. Bullshit Owe!

Topplocksverkstan fick ta vid och göra rubbet inklusive svarva nya ventilstyrningar i brons. Så nu är toppen portad med 32/36 ventiler (org. 28/32). Därtill är den planad 0,15mm.

Gjorde premiärturen i tisdags, blev 25 kurviga mil i lugnt tempo, maxfart på 130 km/h säger nya mätaren. :hihi På 1/3 gas dessutom, det finns gott om kraft kvar! :crash Men jag får väl köra in han lite snelt innan jag ger järnet men 200 ska nog inte vara något problem för hojen sen om jag kan sitta kvar upprätt i den hastigheten tvivlar jag på. :D
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top