DR 650 SM Motard

Svårt att se på bilderna, har du ryckutjämnare på ditt bakhjul? Om inte, hur är den att köra?

-edit- monterade du 190-kammen förresten?

Last edited:
Den vita tanken kom hem till pappa i går. Får väl ta ett nytt kort så ni får se skillnaden... :)

DSC_0739.JPGDSC_0740.JPG

Den nya kröken ska komma på plats så småningom men Raka rör fick inte leveransen förrän efter midsommar och vågar inte köpa allt på eBay. Jaa, jag behöver göra ett skarvrör mellan kröken och ljuddämparen då den nya kröken är mycket grövre.

Har ett kopplings-kit som ska i någon helg också samt att jag ska sätta fast en riktig mätare och montera styrlås när jag får min nya krona som jag har ritat. :tummenupp

WTF!? Jag hade en dr för några år sedan men den såg inte alls ut som din. Måste fått ett jäla måndagsex.:)

Skitbra jobbat! :tummenupp

Fint... Själv ska jag försöka komma i väg till Norge på min i sommar. Känns som man kan åka långt på den utan att få ont.

Inga problem, stå upp ibland bara så fixar man det :tummenupp

Mötte en DR när jag körde ut från gatan med bilen idag, såg precis ut som min innan bygget. Blev lagom paff så jag följde efter och tog regnumret :rodnar Är det någon som äger en med bokstäverna XWD på plåten så vänligen sig till! :hej

Förresten, har du koll på om pre och post 96 modellerna kan skifta fälgar mellan sig?
Vore förträffligt med en extra uppsättning fälgar till min 94a.

Förresten, har du koll på om pre och post 96 modellerna kan skifta fälgar mellan sig?
Vore förträffligt med en extra uppsättning fälgar till min 94a.
Inte en aning men jag tvivlar på att dom är likadana. Jämför artikelnummer så vet du.

Fråga på drriders.com annars...

Last edited:
Jaha. Då har jag beställt högkompskolv och större ventiler. Lövet ska porta toppen och sätesfräsa ventilerna åt mig och medans han sysslar med det får jag klyva motorn och stoppa i nytt vevhuslager. Kanske köper den där 3:e växeln och stoppar i också när jag ändå håller på.

Hade inte planerat att göra detta mitt i sommaren men det är lika bra att görat för det är något som inte står rätt till med hojen.

Högkompskolven, lite motorlager och den förstärkta 3:e växeln har anlänt! Håller på att riva motorn men har en hel del problem, bl a passar inte verktyget som är till för att dra av svänghjulet. :huvet

DSC_0841.jpg

Svänghjulet kan resultera i att jag får köpa en ny motor, jag får inte loss det! Helt sjukt, jag verkar vara den första i DR650 historia som har detta problem. Och det är inte första gången jag har jävligt udda problem med den här hojen! :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT