Stoppsladd
Under uppbyggnad.....
Tja!
Köpte mej en gammal DR 600-88 av en bekant med planen att bygga om till motard.
Fick dubbla uppsättningar med fälgar och däck så planen var att ekra om och sätta den ena bakfälgen fram då det är 17".
Tänkte bara skriva lite här och visa bilder från och under bygget.
Vet att det är nån mer här som gjort ett motardbygge av en DR men hoppas det inte gör något.
Saker som gjorts:
Lackat om tank till svart.
Bytt bakskärm till svart (Yamaha YZ250 2002)
Motardframskärm KTM replika
Skaffat svarta original sidokåpor
Klätt om sadeln med svart konst skinn. (99kr/metern)
KTM blinker
Acerbis diamondlyse
Blästrat och lackat sving/ länkage
Ekrat på bakfälgen på ett av framnaven. Beställde ekersats till DRZ400SM och det passade perfekt!! typ 800kr dock.....
Köpt fälgbana bak. KTM 5" svarteloxerad
Ursprungsläget samt dagsläget då:
Köpte mej en gammal DR 600-88 av en bekant med planen att bygga om till motard.
Fick dubbla uppsättningar med fälgar och däck så planen var att ekra om och sätta den ena bakfälgen fram då det är 17".
Tänkte bara skriva lite här och visa bilder från och under bygget.
Vet att det är nån mer här som gjort ett motardbygge av en DR men hoppas det inte gör något.
Saker som gjorts:
Lackat om tank till svart.
Bytt bakskärm till svart (Yamaha YZ250 2002)
Motardframskärm KTM replika
Skaffat svarta original sidokåpor
Klätt om sadeln med svart konst skinn. (99kr/metern)
KTM blinker
Acerbis diamondlyse
Blästrat och lackat sving/ länkage
Ekrat på bakfälgen på ett av framnaven. Beställde ekersats till DRZ400SM och det passade perfekt!! typ 800kr dock.....
Köpt fälgbana bak. KTM 5" svarteloxerad
Ursprungsläget samt dagsläget då:
Bifogat
Last edited:

