Drömmar inom Mc!

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
En honda cbx1000rr en ny version av gamla cbx med lägre vikt, bättre bromsar, luftkyld osv och självklart med det otroligt härliga f1ljudet: http://youtu.be/MBbskqcgs_o

En lätt motard med en riktig twin i skulle vara ballt typ mt07motorn i en husqvarna fs450 hadde varigt gött!:hojraket

Håller med. Hål i huvet att de inte gör CBXen i modern tappning. Klart skönaste ljudet i historien.


Sent from my Sputnik, totally lost in space
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Att fler börjar rota i lättvikt-äventyrar-segmentet. CCM GP 450 är ju hittills den enda som känns vettig men det hade varit roligt med fler alternativ. Slitstarka motorer med smidiga chassin alltså.
 

1002cc

Medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Downtown
Hoj
FZR 1k
Jag kan väl lägga till att jag vill se MV Agusta få ordning på ekonomin & tillförlitligheten på hojarna.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Skitkul tråd!

Jag vill att Yamaha ska begripa hur mycket jag vill se en XT 1200RR, en rallygrushoj med stor-motorn, inte den nedtyngda pråm motorn nu måste dra. Jag vill också att de bygger en ny civil-enduro, en modernare TTR med 660-motorn i.

Och sen tycker jag alla tillverkare borde göra replikor på sina 80-talshojar! :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ny Ducati Paso? :näsblod

Jaaa, en Paso med en snärtig 160-hästarsmotor eller så, schysst GT-räser! Och tänk om de japanska fabrikerna kunde begripa vad fränt det skulle vara med moderna versioner av Z 750/1000 och GPZ 750/1100, alla CB:s och GSX:er... :kär
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Skitkul tråd!

Jag vill att Yamaha ska begripa hur mycket jag vill se en XT 1200RR, en rallygrushoj med stor-motorn, inte den nedtyngda pråm motorn nu måste dra. Jag vill också att de bygger en ny civil-enduro, en modernare TTR med 660-motorn i.

Och sen tycker jag alla tillverkare borde göra replikor på sina 80-talshojar! :tummenupp

Mt07 motorn verkar ska komma i ett grusinspirerat chassie.

http://www.bike.se/nyheter/yamaha-mt-07-tenere-forbereds
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Mt07 motorn verkar ska komma i ett grusinspirerat chassie.

http://www.bike.se/nyheter/yamaha-mt-07-tenere-forbereds
Den är säkert fin på långresor, men jag tycker (efter att ha kört en Transalp några dar på grus) att så förhållandevis små twinnar lever mer på varvet än en 1-cyl. En stånka sparkar lättare ut bakhjulet i sköna bréhas!

Om däremot XT 1200-motorn hamnade i ett smidigt gruschassie, föreställer jag mig att den har ett överskott av lågvarvseffekt att den utan vidare orkar dra loss på grus. Någon som provat? :)

Vetefasen alltså. Men en fräsch orginalare hade man ju kunnat ha stå någonstans, sådan flopp som den nu var. Framtida raritet. :fakta

Rätt, man skulle kunna ha en som titt-hoj! Och ser man en första gången, så gör ju kåp-"glaset" att man minns den.
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Att Aprilia bygger en RSV4 med snyggare akter. Jag menar, en rumphuggen bakram som i en linje går rakt upp i skyn...hur snyggt är det?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Sthlm.
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
1. Humana försäkringspriser!
2. V-Twin supersporthoj, utöver Ducati!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top