Drömmar inom Mc!

En honda cbx1000rr en ny version av gamla cbx med lägre vikt, bättre bromsar, luftkyld osv och självklart med det otroligt härliga f1ljudet: http://youtu.be/MBbskqcgs_o

En lätt motard med en riktig twin i skulle vara ballt typ mt07motorn i en husqvarna fs450 hadde varigt gött!:hojraket

Håller med. Hål i huvet att de inte gör CBXen i modern tappning. Klart skönaste ljudet i historien.


Sent from my Sputnik, totally lost in space
 
Att fler börjar rota i lättvikt-äventyrar-segmentet. CCM GP 450 är ju hittills den enda som känns vettig men det hade varit roligt med fler alternativ. Slitstarka motorer med smidiga chassin alltså.
 
Jag kan väl lägga till att jag vill se MV Agusta få ordning på ekonomin & tillförlitligheten på hojarna.
 
Skitkul tråd!

Jag vill att Yamaha ska begripa hur mycket jag vill se en XT 1200RR, en rallygrushoj med stor-motorn, inte den nedtyngda pråm motorn nu måste dra. Jag vill också att de bygger en ny civil-enduro, en modernare TTR med 660-motorn i.

Och sen tycker jag alla tillverkare borde göra replikor på sina 80-talshojar! :tummenupp
 
Ny Ducati Paso? :näsblod

Jaaa, en Paso med en snärtig 160-hästarsmotor eller så, schysst GT-räser! Och tänk om de japanska fabrikerna kunde begripa vad fränt det skulle vara med moderna versioner av Z 750/1000 och GPZ 750/1100, alla CB:s och GSX:er... :kär
 
Skitkul tråd!

Jag vill att Yamaha ska begripa hur mycket jag vill se en XT 1200RR, en rallygrushoj med stor-motorn, inte den nedtyngda pråm motorn nu måste dra. Jag vill också att de bygger en ny civil-enduro, en modernare TTR med 660-motorn i.

Och sen tycker jag alla tillverkare borde göra replikor på sina 80-talshojar! :tummenupp

Mt07 motorn verkar ska komma i ett grusinspirerat chassie.

http://www.bike.se/nyheter/yamaha-mt-07-tenere-forbereds
 
Mt07 motorn verkar ska komma i ett grusinspirerat chassie.

http://www.bike.se/nyheter/yamaha-mt-07-tenere-forbereds
Den är säkert fin på långresor, men jag tycker (efter att ha kört en Transalp några dar på grus) att så förhållandevis små twinnar lever mer på varvet än en 1-cyl. En stånka sparkar lättare ut bakhjulet i sköna bréhas!

Om däremot XT 1200-motorn hamnade i ett smidigt gruschassie, föreställer jag mig att den har ett överskott av lågvarvseffekt att den utan vidare orkar dra loss på grus. Någon som provat? :)

Vetefasen alltså. Men en fräsch orginalare hade man ju kunnat ha stå någonstans, sådan flopp som den nu var. Framtida raritet. :fakta

Rätt, man skulle kunna ha en som titt-hoj! Och ser man en första gången, så gör ju kåp-"glaset" att man minns den.
 
Att Aprilia bygger en RSV4 med snyggare akter. Jag menar, en rumphuggen bakram som i en linje går rakt upp i skyn...hur snyggt är det?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 
1. Humana försäkringspriser!
2. V-Twin supersporthoj, utöver Ducati!
 
Back
Top