Drömhojen R1-SP (2006) på auktion i veckan...men märklig historia

Nycklar

Hej,

Jag kan tänka mig att sälja mitt system. Jag har box, alla nycklar, imobilizer. Komplett och inte i närheten av de pengarna som det kostar org.

Mvh
 
Personligen så tycker jag att en hoj på KVD ska vara mycket billigare om den ska vara intressant. Ofta har de otäck historia typ brand, vattenskada, olycka, stulna mm och efter sanering så brukar det vara svårt att se.
Behöver som sagt inte döma ut alla objekt, men efter vad jag har sett så skulle autionsobjekten egentligen vara billigare än vad de är.
Jag har kollat på ett flertal objekt, men inte tyckt att skickat motiverat slutpriset. Förr kunde man göra klipp, men jag tror att det är svårt i dag.

Men om hojen är fin, så lycka till med köpet. Det är ju en speciell modell.
 
Rätt ball hoj. Konstigt att R1 -08 är framröstad till bästa R1.
 
Det lilla chipet i original nyckeln som komuniserar med tändsystem etc, imobilizer helt enkelt, det finns det ingen nyckelsmed som har tillgång till.

det finns trots allt också firmor som kan plocka ut koden ur hojen och lagra denna i nya nycklar.

Har man tex borta alla nycklar kan man ju alltid hitta beg tändningslås med nycklar och gå till smeden och fixa nya och sen gå och plocka ut koden från hojen och lagra dessa i dom nya nycklarna.
 
Last edited:
Var där idag och hojen är riktigt porrig. Det enda knepiga var att styrdämparen inte var Öhlins som allt annat utan något vanligt skit modell cykelpump men så kanske det ska vara?? :confused:

Japp, SP'n hade likadan styrdämpare som den vanliga R1'an.
Jag konfronterade Yamaharepresentanten på mässan med detta men fick aldrig något riktigt svar.
Tyckte det var riktigt dåligt, på en hoj för 189.000, med tanke på att jag har erfarenhet av 2 "mindre bra" orginaldämpare.

/R
 
Japp, SP'n hade likadan styrdämpare som den vanliga R1'an.
Jag konfronterade Yamaharepresentanten på mässan med detta men fick aldrig något riktigt svar.
Tyckte det var riktigt dåligt, på en hoj för 189.000, med tanke på att jag har erfarenhet av 2 "mindre bra" orginaldämpare.

/R

På vilket sätt är originalen skräp kontra Öhlins?

Polare sa att jag skulle byta till Öhlins om jag kunde, men varför?
 
På vilket sätt är originalen skräp kontra Öhlins?

Polare sa att jag skulle byta till Öhlins om jag kunde, men varför?

Har kört två R1'or (en 04 och en 06), båda blev efter ett tag glappa i styrdämparen. Monterade på Öhlin'are och problemet återkom aldrig.
Jag vet att detta bara rör sig om två hojjar men det är 100% av de R1'or jag kört som hade styrdämpare orginalmonterad.

Hade en HyperPro på en 98'as R1 och den var också riktigt bra, så det finns alternativ till Öhlins.

/R
 
Personligen så tycker jag att en hoj på KVD ska vara mycket billigare om den ska vara intressant. Ofta har de otäck historia typ brand, vattenskada, olycka, stulna mm och efter sanering så brukar det vara svårt att se.
Behöver som sagt inte döma ut alla objekt, men efter vad jag har sett så skulle autionsobjekten egentligen vara billigare än vad de är.
Jag har kollat på ett flertal objekt, men inte tyckt att skickat motiverat slutpriset. Förr kunde man göra klipp, men jag tror att det är svårt i dag.

Men om hojen är fin, så lycka till med köpet. Det är ju en speciell modell.

Håller med om priserna på vissa objekt är orimliga men samtidigt verkar de ju hitta sina köpare på något sätt.

Jag förvånas mer av att många fd tjänstebilar, hyggligt nya lågmilare, är så misskötta: repiga och buckliga och skitiga invändigt, ibland helt utan servicehistorik. Har företagen inga bilansvariga längre och tydliga rutiner?:confused:

Vad gäller hojar är 99% av objekten återtag via finansbolag eller fogden. Just den här hojen tycker jag ligger helt ok prismässigt (just nu) givet att man kan säkra upp en ny nyckel mm. De begpriser jag sett utomlands ligger avsevärt högre.

Det finns en zx6r till salu också men den är betydligt mer sliten, oljeläckage mm.
 
Det lilla chipet i original nyckeln som komuniserar med tändsystem etc, imobilizer helt enkelt, det finns det ingen nyckelsmed som har tillgång till.
Man lär sig något nytt var dag.
Har aldrig någonsin blivit av med en nyckel så detta var nyheter.
Gäller detta mina lite äldre hojar också? R1 -00:a, XJR 1300 -01:a
 
det finns trots allt också firmor som kan plocka ut koden ur hojen och lagra denna i nya nycklar.

Har man tex borta alla nycklar kan man ju alltid hitta beg tändningslås med nycklar och gå till smeden och fixa nya och sen gå och plocka ut koden från hojen och lagra dessa i dom nya nycklarna.

Vilka firmor då?? :confused:
 
16lax kostar ny nyckelsats förövrigt :).. Hade en vän som importerade en hoj där den röda saknades, och yc ville just ha 16lakan..

Frugans syrra jobbar på KVD och hon erkände att de saknar kompetent personal när det gäller MC. Detta efter jag påpekat att en Ducati 998:a dom sålde hade ett "högt missljud från kopplingen"...

Numer vet hon dock att Ducati:s ska låta så, dom är inte trasiga. :D

För övrigt säljer de väl mest före detta firma- och leasingbilar, därför kan väl skicket vara sådär? Motorcyklar är väl uteslutande konkurser och andra ekonomiska katastrofer ala fogdeärenden?

KVD har explanderat rätt friskt de senaste åren så något rätt borde de ju göra iaf. Deras första verkstadslokal är numer fikarum t ex :)


Hahahaha! :D
 
Last edited:
gick för 79000:-
 
Frugans syrra jobbar på KVD och hon erkände att de saknar kompetent personal när det gäller MC. Detta efter jag påpekat att en Ducati 998:a dom sålde hade ett "högt missljud från kopplingen"...

Numer vet hon dock att Ducati:s ska låta så, dom är inte trasiga. :D

För övrigt säljer de väl mest före detta firma- och leasingbilar, därför kan väl skicket vara sådär? Motorcyklar är väl uteslutande konkurser och andra ekonomiska katastrofer ala fogdeärenden?

KVD har explanderat rätt friskt de senaste åren så något rätt borde de ju göra iaf. Deras första verkstadslokal är numer fikarum t ex :)

Skramlar, låter illa, oljeläckage saknar en del bultar som vibrerat loss. Det behöver man in ta upp i protokollet :)
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top