Doolars BMW R1200RS mysmeck

Upptäckte idag att ventilen i avgassystemet lät märkligt, den kör en test när tändningen slås på. Lät väldigt kärvt.

Själva ventilen löpte fint, likaså de två vajrarna. Rengjorde och smorde. Men då är alltså problemet i själva servot, och det går inte att öppna.

Så provade att trixa in lite smörjmedel vid axeln då det är ett visst glapp där, och det verkade göra susen, nu låter den normalt igen.

Är lite skeptisk till min ”lagning”, har det väl börjat väsnas så brukar det vara kört.

Om felet återkommer byter jag antingen ut servot till ett begagnat, eller köper en delete från Healtech och plockar bort skiten.

I övrigt är det dags för service, nya däck och däcktrycksensorer.

Däck sensorer är väl ett jävla påfund! Lyckades bryta av en på bakdäcket förra sommaren! Pinsamt som fan ...efter nästan 50 år av byte av däck! :mad:
Jag tycker de är bra, aldrig sabbat någon. BMWs variant uppger vilket tryck det är, inte bara tryckförändring.

Batterierna i mina har hållit 10 år och drygt 12000 mil. Är ju mer än godkänt! De funkar faktiskt fortfarande för det mesta, men tappar kontakten oftare och oftare. Ser i mitt diagnosverktyg att spänningen är under 3 volt så det är dags för byte.

Jag tycker de är bra, aldrig sabbat någon. BMWs variant uppger vilket tryck det är, inte bara tryckförändring.

Batterierna i mina har hållit 10 år och drygt 12000 mil. Är ju mer än godkänt! De funkar faktiskt fortfarande för det mesta, men tappar kontakten oftare och oftare. Ser i mitt diagnosverktyg att spänningen är under 3 volt så det är dags för byte.
Jo jag vet....men det går bra också att köra till valfri bensinstaion och kolla däcktryck!

Jo jag vet....men det går bra också att köra till valfri bensinstaion och kolla däcktryck!
Absolut, det är ingen måste-pryl, men nu kom de med hojen och jag har uppskattat funktionen. Funkade fint när jag fick punktering också, det lös upp på instrumentpanelen långt innan jag märkte något.

På min lokala St1-mack visar tyvärr mätaren cirka 0,5 bar fel.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...